Alla inlägg den 15 januari 2009

Av Erica - 15 januari 2009 23:15


Maddi den lilla söta krabaten hade gömt sig i min ficka på kappan idag. Det var bara svansen som stack ut. Han ville följa med mig till jobbet, men det blev inget med det. Himmler (Maddi hade gömt sig i samma ficka som Himmler brukar sova i när han inte jobbar med att rädda mig från att bli överkörd av bilar.) förklarade för honom att det är en farlig värld där ute som inte är till för små luddiga söta gosedjur med oemotståndliga ögon.


Av Erica - 15 januari 2009 14:19


Undrar om jag kan motivera en utgift på 399:- plus frakt för att köpa en laptopbricka, med att jag faktiskt har en blogg nu och därför kommer att vara tvungen att sitta med laptopen i knät i soffan ännu mer nu än jag redan brukar. Hmm..


Rosa eller svart i så fall? De finns på Blue Box och jag har velat ha en ett tag nu. Rosa är sötare. Svart är proffsigare. Men ärligt talat hur proffsig ser man ut hemma i myskläderna uppkrupen i soffan med en laptop i knäet. Inte speciellt proffsig alls, oavsett färgen på laptopbrickan. Lika bra att köpa en mysrosa! Eller?


Av Erica - 15 januari 2009 14:03


Bädda sängen med nya lakan är inte en helt ofarlig aktivitet visade det sig igår kväll. När vi precis hade bäddat färdigt med de fina färgglada ESPRIT-lakanen vi fick i julklapp kom Totte på den brillianta idén att kasta sig i sängen samtidigt som jag kom på den brillianta idén att vika upp täcket så att man såg undersidan (som är en annan färg). Det hela resulterade i att jag slog till Totte mitt på näsan när han kom flygande. Stackars!!


Med kylklamp på näsan kände sig Totte nästan genast bättre och han insåg snabbt att det är mycket roligare att använda kylklampen till att stoppa innanför tröjan på mig. Jag hatar kyla! Slutet gott, allting gott i alla fall, och de nya lakanen var underbara att sova i!


Av Erica - 15 januari 2009 13:17


Wilma är världens sötaste hund, min systers hund. Här är hon iklädd en hood-tröja som jag har virkat åt henne.


Av Erica - 15 januari 2009 13:17


Adolf är Tottes reflexgris.


Av Erica - 15 januari 2009 13:16


Himmler hänger och dinglar från min kappa när det är mörkt. Han är nämligen mitt reflexlejon som ser till att alla bilar ser mig.


Av Erica - 15 januari 2009 13:16


Maddi är världens sötaste gosedjur. Vi fick honom av Bassan och han smälter våra hjärtan varje gång han tittar på oss med sina stora runda ögon.


Av Erica - 15 januari 2009 13:15


Konrad fick jag i julklapp av Totte. Han är en avbild av Kon i den japanska serien Bleach.


Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Januari 2009 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards