Alla inlägg den 18 januari 2009

Av Erica - 18 januari 2009 23:29


Satt och bloggade i soffan med datorn i knäet när jag såg att batteriet började ta slut. Det är härligt att kunna sitta helt sladdlöst! Men förr eller senare måste man ladda batteriet.


Så jag ställde datorn på mitt lilla skrivbord och satte i sladden i datorn. Hade bloggat färdigt, så jag gick därifrån och lämnade datorn på. Allt var frid och fröjd ... trodde jag.


Hade glömt att sätta i sladden i väggen. Ooops!


Av Erica - 18 januari 2009 23:21


Tack alla ni kunder som alltid lägger alla varor med streckkoden åt rätt håll! Och tack alla ni kunder som lägger varorna i en fin rad, istället för på varandra, även om streckkoden inte alltid är åt rätt håll!


Inget gör mig gladare på jobbet än att slippa lyfta, vända och vrida!


Av Erica - 18 januari 2009 13:34


Avundsjuka har spridit sig bland gosedjuren. Maddi vill att jag ska lägga upp en bild på honom från när han var och tog modellbilder. Så då gör jag väl det då:



Av Erica - 18 januari 2009 12:10


Städar ut julen typ en vecka för sent. Det har inte blivit av tidigare. Man kan skylla på att man har haft annat att göra. Jag har sökt jobb, jobbat, diskat och bloggat. Totte har spelat WoW:WoTLK och gått i skolan. Men ärligt talat så beror det bara på att vi inte har orkat. Vid varje tillfälle har det känts roligare att göra något annat än att ta tag i julsakerna. Samtidigt blir det mer och mer tydligt att de redan borde vara undantagna.


I mina ögon förvandlas många av de söta gulliga tomtarna, glittret och de röda detaljerna till fula, groteska ting när julen är slut. Och hur konstigt är det inte att ha ett träd mitt i vardagsrummet när alla klappar redan är utdelade, använda och i vissa fall bortglömda? Vår julgran är i och för sig inte större än datorn den står bredvid, men den syns ändå. Och det är inte bättre med de andra sakerna. Rött är på inget sätt någon av mina favoritfärger, så även om jag frivilligt släpper in färgen i mitt hem inför julen är jag inte villig att låta den stanna en dag längre än nödvändigt.


Man lever livet en vecka för sent ganska ofta känner jag. Julsakerna plockades fram en vecka för sent och nu plockas de undan en vecka för sent. Nyårsdisken hängde kvar ungefär en vecka den också. Och även om nyårsmaten var lagad precis i tid hade det nog varit smart att köpa den, eller i alla fall planera den en vecka innan nyår istället för dagen innan, så vi låg nog en vecka efter då med. Jag minns mina tentor från juristprogrammet och hur jag varje gång kände hur mycket bättre det skulle gå på tentan om jag fick plugga i en vecka till innan jag skrev den. Men det fungerade inte att börja plugga en vecka tidigare för då är var det något annat i mitt liv som jag låg en vecka efter med som jag var tvungen att göra klart först.


Kan vi inte bara lägga in en extra vecka, så är alla ikapp sen? Förutsatt att det inte bara är jag som känner såhär. Plötsligt dyker det upp en blank vecka som gör att jag är alldeles i tid nu när jag sitter här och lindar in porslinstomtar i hushållspapper. Och när jag väl kommit ikapp så kommer jag aldrig att halka efter igen. Eller?


Tyvärr är det nog så att hur många extra veckor vi än lägger in så kommer jag alltid att ligga ungefär en vecka efter. För att jag sätter ribban för högt. När jag pyntar så satsar jag på att pynta med så pass många fler tomtar än jag orkar att det tar en vecka att samla kraft. Till adventsfikat planerar jag att baka så många sorters kakor och julgodis att det skulle ta en vecka mer än jag har på mig att bli klar i tid. Och när jag pluggar till en tenta lägger jag upp en plan som innebär att jag måste läsa kapitlen fortare än jag klarar av för att inte behöva en vecka extra på mig.


Hur det än är så ska det bli skönt att gå ner med den här jullådan i källaren nu och få börja längta efter sommaren, för att sedan gå tillbaka till att längta efter julen, och sedan julpynta ungefär en vecka för sent.


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Januari 2009 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards