Alla inlägg den 26 januari 2009

Av Erica - 26 januari 2009 23:56


Konrad har fått sina stödtrådar bortklippta idag, så nu kan han röra sig fritt. Det firar han genom att sära på benen. *ler*


Av Erica - 26 januari 2009 18:50


Nästan allt irriterar mig ikväll. Jag tycker inte om att vara så, men jag kan inte rå för det just ikväll. Mest av allt är det inkompetenta människor som irriterar mig. Men det kan vara så att jag härleder allt som irriterar mig till inkompetenta människor. Som gymmets hemsida till exempel. På ett ställe står det att gymkortet gäller alla X. På ett annat ställe hittar man rubriken Y, där några saker som skulle kunna var X-saker står uppräknade. Jag är mer intresserad av rubriken X där alla X-saker är uppräknade. Hur ska man veta om det som står under Y verkligen är X-saker? Och om det inte är det, hur ska man då kunna veta vilka X-sakerna är? Det finns ingen annan lista. Inkompetenta människor har utformat hemsidan kom jag fram till och blev irriterad på dessa för mig okända människor.


Extremt irriterad blev jag på de som med tre väntade personers ögon på sig inte gav upp sina löparband efter 30 minuters träning, trots att det klart och tydligt står "Max 15 minuter vid kö" på en skylt. Jag blev även irriterad på en synskadad persons assistent. Den synskadade personen stod mitt i vägen för utgången från omklädningsrummen medan assistenten tog på sig sina skor. Observera att jag inte är det minsta irriterad på den synskadade personen. Han visste säkert inte att han stod dumt till. Men assistenten hade helt uppenbart ställt honom där med flit. När hon var klar med sina skor gick hon fram till honom så att hon kunde leda honom därifrån.


Jag blev till och med irriterad på Totte innan jag kom i väg till gymmet, fast han inte är det minsta inkompetent. Han är bara helt igenom snäll. Förlåt att jag blev irriterad!!! Jag älskar dig, min Totte!


Nu ska jag försöka sluta irritera mig. Världen är inte perfekt. Bara för att någonting är otydligt eller inte går till på det absolut ultimata sättet så betyder inte det att någon människa är inkompetent. Jag är övertygad om att framförallt den synskadades assistent är en väldigt kompetent människa som är både älskvärd och hänsynsfull. Min kväll har inte blivit sämre på grund av någon av de småsaker jag har blivit irriterad på. Däremot har min kväll blivit sämre för att jag har blivit irriterad. Lösningen är alltså att sluta bli irriterad på småsaker.


Av Erica - 26 januari 2009 16:09


Jag kände mig ganska nere idag efter en del jobbsökande. Kände att det var dags att ge upp för dagen och gå på gym istället. Men jag kände inte för att gå på gym heller. Typiskt! Jag som har värsta träningsschemat nu och allting.


Men då kom Valdis och pussade mig på kinden och berättade att det bara handlar om vilken inställning man har. Jag får inte tänka på att det är jobbigt att ta på sig skor och kappa för att gå till gymmet. Jag får inte tänka på att det är jobbigt att byta om både före och efter och att duscha. Valdis sa åt mig att jag bara får tänka på hur skönt det är att vara på gymmet och träna. Och om jag vill får jag tänka på vilka fina muskler jag kommer att få också, och bra kondition.


Sedan visade han mig några perfekta armhävningar (som finns på bild här nedan) och några knäböj och armlyft med Nin. Riktigt inspirerande! Han är inte dum den lilla krabaten. Jag är glad att jag har honom. He brings out the best in me!


Efter att Totte också har lett in mig på en bana av positivt tänkande känner jag nu att jag är redo att gå på gym. Psykiskt välbefinnande kan bara komma inifrån. Det börjar när man själv börjar tänka positivt. Men det betyder inte att man inte kan ta hjälp av sina nära och kära. Om man är redo att börja tänka positivt kan det vara bra att få lite inspiration från andra.


Av Erica - 26 januari 2009 15:25


Ännu ett edelpussel klart. Det här föreställer skådespelaren James Woods, vem nu det är.


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Januari 2009 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards