Alla inlägg den 9 februari 2009

Av Erica - 9 februari 2009 22:11


"Vad är det här för konstigt blåmärke jag har på hakan?" tänkte jag när jag såg mig själv i spegeln vid tandborstningen.


Nu undrar jag om Tottes kusin tänkte likadant när han träffade mig tidigare idag. Totte har nämligen upplyst mig om att det konstiga "blåmärket" är ett sugmärke som Totte gav mig en timme innan vi åkte för att träffa kusinen.


Av Erica - 9 februari 2009 21:43


Det är segt att komma i säng de flesta kvällar. Ironiskt nog oftast för att jag tycker att jag är för trött. Det är ofta något jag vill hinna göra, eller till och med måste hinna göra, innan jag går och lägger mig. Men jag orkar inte ta tag i det, så jag sitter kvar i soffan med datorn eller framför TV:n så länge som möjligt.


När jag till slut kommer upp ur soffan är det inte ovanligt att det går ganska smärtfritt att genomföra den grejen jag trodde att jag inte orkade. Då känns det onödigt att jag har dragit ut på det så länge. Om jag bara hade gjort det jag skulle på en gång hade jag varit i säng för länge sedan.


Ofta bestämmer jag mig för att strunta i att göra det jag ville hinna med och bara gå och lägga mig direkt istället. Så tanken om att jag ska få krypa ner i sängen så fort jag har borstat tänderna gör att jag snabbt kommer upp ur soffan. Men sedan, när jag har borstat tänderna, kan det bli en himla fart på mig. Då blir jag plötsligt pigg och sätter gladeligen igång med att göra både det jag ville hinna med och nya saker jag kommer på att jag vill göra.


Jag försöker lura mig själv när jag sitter i soffan en kväll och verkligen vill hinna med en viss grej innan jag går och lägger mig, men inte orkar. Jag vill lura mig själv att jag ska strunta i saken och bara gå och lägga mig. För då skulle jag komma iväg till badrummet direkt för att borsta tänderna. Och när jag väl har borstat tänderna skulle jag komma igång med det jag vill hinna göra utan att det känns jobbigt.


Men det går inte. Jag känner mig själv för väl. Jag vet att jag inte på riktigt har bestämt mig för att strunta i att göra grejen. Och har jag inte på riktigt struntat i den så får jag inte gå och lägga mig direkt. Och får jag inte gå och lägga mig direkt så orkar jag inte gå iväg och borsta tänderna riktigt än, utan då blir jag kvar i soffan. Irriterande att jag inte kan lura mig själv, men de gånger jag verkligen bestämmer mig för att strunta i allt blir det i alla fall riktigt mycket gjort!


Av Erica - 9 februari 2009 21:36


Äntligen har jag köpt mig en egen sådan här! De är underbara. Man ryser i hela kroppen när man trär på den på huvudet och tar bort den igen. Härligt!


Av Erica - 9 februari 2009 19:16


Universeum med alla dess växter och djur var mycket roligare när man hade en reptiltokig ungdom med sig. Totte och jag är nyss hemkomna från ett besök på Universeum med Tottes kusin. Han kunde nästan alla latinska namn på grodor och ormar utantill. Helt otroligt!


När en person är exalterad är det lätt att man blir exalterad själv också, även om man inte är så insatt. Glädjen smittar. Jag hoppas att det blir så när man själv skaffar barn. Så att man tycker att det är genuint roligt att sitta med och titta på barnteater eller gå på zoo som om det var första gången man såg en åsna. Förhoppningsvis blir det så.


Jag hade i alla fall jätteroligt idag. Inte bara tack vare kusinen i och för sig. Totte var underbarare än vanligt också. Tack till er för ett roligt besök på Universeum!


Av Erica - 9 februari 2009 10:19


Jobbsökandet är i full gång ... igen. För omväxlings skull känns det bra. Jag tror fortfarande inte att jag kommer att få något jobb. Det finns fortfarande inga annonser där de söker oerfarna jurister. Men det känns i alla fall bra. Jag har inte panik och jag försöker inte undvika jobbsökandet genom att ställa mig och diska.


Kanske har jag till sist gett upp. Det känns bra för att jag inte har något hopp kvar i kroppen. Om jag inte hoppas blir jag inte besviken. Jag mailar mina ansökningar och surfar runt bland jobbannonserna på nätet med vetskap om att det inte kommer att leda till något jobb idag heller. Det kan vara därför jag är så lugn.


Hur det än är så det jobbsökande som gäller hela förmiddagen. Så nu är det dags att surfa vidare.


Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards