Alla inlägg den 24 februari 2009

Av Erica - 24 februari 2009 23:00


Den här fina semeltårtan bakade Totte och jag idag, fettisdagen till ära. Fina tårtbitar blev det. Men den var inte så god som jag hade hoppats på. Jag vet inte hur de gör på konditorierna för att få till så supergod mandelmassa.


Av Erica - 24 februari 2009 15:17


"Jag är ju lite semiAFKIRL."

Totte


Av Erica - 24 februari 2009 14:39


Jag var på Konsum och handlade lite när jag såg en Brejk på hyllan. Den ledde till mer besvär än man kunde tro.


Besvär 1: Viktproblem. När jag såg Brejken blev jag sugen på den. Problemet är att den är onyttig. Om jag äter den går jag upp i vikt. Om jag inte äter den så fortsätter jag att vara sugen, vilket är irriterande. Det slutade med att jag köpte den och åt den på spårvagnen på väg hem.


Besvär 2: E-ämnen. När jag hade ätit upp Brejken läste jag på förpackningen för att ta reda på hur den skulle sopsorteras. Men istället fick jag syn på ingredienslistan. Brejken innehöll två E-ämnen. Jag har hört att man ska hålla sig borta från E-ämnen, så det var ju inte bra. Men jag vet att det finns E-ämnen i nästan allting man köper, så man lägger sig nog inte och dör på en gång bara för att man har ätit en Brejk. Det jag istället reagerade på var att det ena E-ämnet var bakpulver E500. Jag trodde att E-ämnen bara var sådant fabrikstillverkade saker innehåller för att de inte görs på samma sätt som hembakade. Men jag använder ju bakpulver när jag bakar hemma. Betyder det att jag ska hålla mig borta från mina egna hembakade saker också?


Besvär 3: Sopsortering. Det står ingenstans på förpackningen hur den ska sorteras. Jag trodde att det fanns regler om att det måste stå eller något, för det står ju på de flesta förpackningar. Nu är det väl i och för sig inte så svårt att gissa att den vita kartongbiten inuti ska sorteras bland pappförpackningar och det yttre plastomhöljet räknas som mjuk plastförpackning. Men jag skulle ändå föredra att det stod på. Förresten har jag inte riktigt kläm på de nya reglerna om mjuka plastförpackningar. De ska läggas tillsammans med hårda plastförpackningar nu, tror jag.


Besvär 4: Papperskorg. Till sist uppstod problemet att jag satt på en spårvagn när jag ville slänga Brejk-förpackningen och på spårvagnar har de bara vanliga papperskorgar, ingen sopsortering. Detsamma gäller papperskorgen jag går förbi mellan hållplatsen och hemmet. Nu när jag ändå hade ägnat lite tid åt att fundera ut hur förpackningen skulle sorteras så kändes det dumt att bara slänga den i en vanlig papperskorg. Så jag tog med mig förpackningen hem istället. Det är ganska dumt det där. Jag har inte funderat så mycket över det tidigare. Men det är ju faktiskt så att när jag är på stan åker allt möjligt skräp ner i närmaste papperskorg. Fast när jag är hemma är jag väldigt noga med att sortera allt rätt.


Besvär 5: Totte. Eftersom jag hade tagit hem förpackning upptäckte Totte att jag hade ätit Brejk. Då blev han lite avundsjuk och tyckte att det var dumt att han hade låtit bli att köpa godis hela dagen. Det var ju inte alls min mening att få Totte att känna negativa känslor. Fast det var ju bra för honom ändå att han inte har ätit något godis idag för då blir inte han tjock. Det var bara dumt av mig att fresta med en tom förpackning Brejk.


Inga fler Brejk på ett tag nu, så mycket besvär som de ställer till med.



Av Erica - 24 februari 2009 14:34


Maddi hittade inte Konrad när han var sugen på att leka. Medan han letade efter Konrad hittade han Nasse istället. De blev kompisar direkt. Så nu har Nasse lämnat sitt gäng på fönsterbrädan (Nalle Puh, Tiger och Ior) för att hälsa på Maddi och de andra gosedjuren i soffan.


Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards