Direktlänk till inlägg 27 februari 2009

Inhandlat på IKEA

Av Erica - 27 februari 2009 15:58


Totte och jag har varit på IKEA och handlat möbler och diverse. Det mesta är kvar i sina kartonger, men som syns på bilden har jag hunnit vika ihop en liten lådbyrå redan. Egentligen har vi köpt två sådana, men den andra kunde jag inte bygga ihop, för som vanligt saknades det skruvar. IKEA ska skicka med posten. Slutet gott, allting gott!


Vi är väldigt olika, Totte och jag, när det gäller IKEA. Jag tycker att det är jättekul att åka dit och shoppa loss. Han bävar inför att åka. Jag vill gärna kolla upp i förväg på internet de stora sakerna vi ska ha, så att vi kan ta mått i lägenheten och se om en viss möbel passar på en viss plats. Han vill bara åka iväg och få det gjort. Jag vill titta på beskrivningarna när jag bygger ihop grejerna och göra allt i rätt ordning. Han vill bara sätta igång och bygga som han tror att det ska vara.


Det är ganska skönt nu att Totte är på jobbet och gav mig tillåtelse att bygga ihop de små grejerna som man kan göra ensam. Vi brukar ha ganska svårt att samarbeta när vi bygger ihop IKEA-möbler tillsammans. Det får bli en annan dag. Nu tar jag de små sakerna ensam.


Vi har köpt: Två bord, två bokhyllor som är 2 x 4 rutor, en bokhylla som är 1x 5 rutor, en massa olika lådor och minibyråer som passar perfekt i en ruta, två taklampor, några potatisskalare och andra små köksprylar, en extra stark glödlampa till vår golvlampa och en grön plasthink som vi tänker ha pantflaskor i.


 
 
Ingen bild

Emma

3 mars 2009 21:15

Men hur ska ni få plats med allt...? Det var ju ganska trångt redan.

 
Erica

Erica

3 mars 2009 21:37

Vi ska slänga ut några andra möbler. Men jag tror att det mesta ryms rätt så bra ändå. Nu när vi har fler möbler som rymmer förvaring så behöver jag inte ha en IKEA-kasse med kläder mitt på golvet i vardagsrummet längre, så när den försvinner blir det golvyta där.

http://sjusortersdrommar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erica - 7 juni 2023 15:34

När barnen har flyttat hemifrån kommer jag att ha mycket mer tid till att skruva åt trappgrinden, tvätta kläder åt sex personer, fylla i papper till förskolan, städa undan leksaker och lyssna på oändliga berättelser som mina skatter vill dela med s...

Av Erica - 3 januari 2022 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... överlämna den första julklapp bebisen någonsin fått och önska God Jul!   ...

Av Erica - 24 december 2021 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... knacka på magen och fråga om bebisen inte vill komma ut nu när allt är fixat.   ...

Av Erica - 23 december 2021 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... plocka bort alla vassa barr från granen.   ...

Av Erica - 22 december 2021 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... julpynta med gosedjur i fönstret.   ...

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards