Direktlänk till inlägg 27 februari 2009

Matbord ihopbyggt

Av Erica - 27 februari 2009 20:21


Se så fint matbordet blev. Inte minst för att jag har dekorerat det lite med löpare och ljus. Men nu är det själva bordet vi ska koncentrera oss på. Jag har faktiskt byggt ihop det från att ligga i en massa lösa delar till att vara ett fint, färdigt bord. Så duktig jag har varit.


Det var inte helt lätt. Det var nästan så att det gick åt blod, svett och tårar. Inget av det faktiskt. Men det gick åt fruktansvärt ont i handen, ett telefonsamtal till pappa och mycket frustration. En skruv var helt omöjlig att skruva i. Först tog jag i så att handen höll på att gå av. Sedan gav jag upp. Fast bara på låtsas. Jag ger aldrig upp. Jag bara tog en paus. Sedan ringde jag pappa som tipsade om arbetshandskar och eventuellt en ny skruvmejsel. Jag ville bygga ihop bordet idag, så ny skruvmejsel var uteslutet. Det får jag gå och köpa innan nästa gång vi ska till IKEA. Men jag hittade ett par av Tottes arbetshandskar. Och med dem gick det till slut att skruva i skruven.


Förhoppningsvis kommer det här bordet att kännas helt rätt i vårt kök. Det gamla bordet var runt, så det tog upp onödigt mycket plats för så lite bordyta det gav. Det var dessutom till för fyra personer. Nu har vi köpt två bord som är till för två personer var. Så vi kan ställa dem bredvid varandra och få plats med fyra personer. Eller så kan vi ha ett som vi äter vid, bara vi två, och ett som vi har saker på eller använder som arbetsyta när vi lagar mat och bakar. Jag tror att det kommer att bli bra.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erica - 7 juni 2023 15:34

När barnen har flyttat hemifrån kommer jag att ha mycket mer tid till att skruva åt trappgrinden, tvätta kläder åt sex personer, fylla i papper till förskolan, städa undan leksaker och lyssna på oändliga berättelser som mina skatter vill dela med s...

Av Erica - 3 januari 2022 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... överlämna den första julklapp bebisen någonsin fått och önska God Jul!   ...

Av Erica - 24 december 2021 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... knacka på magen och fråga om bebisen inte vill komma ut nu när allt är fixat.   ...

Av Erica - 23 december 2021 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... plocka bort alla vassa barr från granen.   ...

Av Erica - 22 december 2021 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... julpynta med gosedjur i fönstret.   ...

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards