Alla inlägg den 1 mars 2009

Av Erica - 1 mars 2009 23:40


Nu får det vara nog! Jag står inte ut längre! Jag orkar inte med att vara hemma hela tiden! Jag orkar inte med att vara ledsen hela tiden! Jag orkar inte med att söka jobb hela tiden utan att få något jobb! Jag vill jobba! Jag vill komma ut från lägenheten! Jag vill träffa människor! Jag vill slippa äta ensam! Jag vill slippa låta min älskade Totte trösta mig för att jag ska kunna sova! Jag vill vara glad! Jag vill vara frisk! Jag vill slippa längta! Jag vill vara nöjd med mitt liv NU!


Så nu blir det andra bullar! Jag tänker inte sitta hemma och vara missnöjd längre. Jag har ju faktiskt ett jobb. Ett jobb som jag trivs ganska bra med även om det inte är något jag vill jobba med för resten av mitt liv. Det är inte det jobb jag har utbildat mig till, men det är ett jobb som gör att jag inte måste sitta hemma. Jag kan välja att jobba istället för att sitta hemma och söka jobb. Så nu väljer jag att jobba ett tag istället.


Jag har precis bokat in mig på arbetspass under mars. Jag ska jobba minst 4 dagar per vecka istället för hittills i år, alltid 3, torsdag, lördag, söndag. Jag ska jobba mer i veckan och lite mindre helg, till exempel måndag, torsdag, fredag, lördag. När det går ska jag jobba dag istället för kväll. Även om det är mer ob på kvällen så att man får mer pengar då, så är det bättre för mig att jobba dag. Jag måste få jobba mer för att komma hemifrån, inte för att tjäna mer pengar, och jag måste få vara hemma kvällar när Totte är hemma.


Om jag har lust och tid att söka jobb när jag kommer hem från jobbet så ska jag göra det, men jag tänker inte se det som ett måste att söka jobb. I alla fall inte i mars. Jag behöver en paus från den skiten. Jag ska inte längta efter ett annat jobb eller tänka "åh, vad bra det kommer att bli i framtiden".


Jag ska njuta av varje dag som känns bra, utan att jämföra med hur det kunde ha varit. Mitt liv som kassörska på MAXI, med världens bästa sambo, i en lägenhet med nya IKEA-möbler och våren som börjar skymta mellan snöfallen är ett riktigt bra liv. Den här månaden tänker jag bara njuta av det jag har.


Av Erica - 1 mars 2009 21:15


Den här gröna, luddiga, mysiga badrumsmattan såg jag när jag satt i kassan på jobbet och en kund köpte den av mig. Så mysig att jag var tvungen att köpa en till mig själv också.


Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards