Alla inlägg den 14 mars 2009

Av Erica - 14 mars 2009 23:04


Melodifestivalen brukar varje år gå ut på att skratta åt hur dåliga bidragen är, klaga på vilka bidrag som går vidare och till slut bli besviken på vem som vinner, för mig. Men i år har det varit lite annorlunda.


I några delfinaler har det funnits jättemånga bra låtar. Caroline af Ugglas gick vidare från andra chansen. Och jag ville faktiskt att "La Voix" skulle vinna.


För en gångs skull håller jag med svenska folket istället för jurygrupperna. Ofta brukar jag tycka att jurygrupperna har rätt. De röstar på den bästa låten när det nu faktiskt är låten som tävlar. Istället för att göra som många gör bland svenska folket, rösta på artisten för att han eller hon brukar vara bra.


Det är underbart när man inte kan förklara varför man gillar en viss låt. Man bara gillar den. Så är det för mig med "La Voix". Jag kan inte påstå att jag tycker om opera. Jag kände inte till Malena Ernman innan det här. Jag vet helt enkelt inte varför jag tycker om låten. Det är väl något speciellt med den i och med att det inte bara är jag som tycker om den.


Bra gjort, svenska folket! Nu fick vi "La Voix" där vi ville ha den, på första plats!


Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards