Alla inlägg den 16 mars 2009

Av Erica - 16 mars 2009 17:59


Våren knackar på dörren och visar att den är på väg. Solen skiner envisare än på länge och kylan ute är inte riktigt så kall som den brukar vara. Allt färre människor har mössa och vantar på sig ute. Klädaffärerna gör reklam för korta kjolar och linnen. Många kunder igår köpte glass.


Solen gör mig glad när den lyser i ansiktet och jag kan inte låta bli att le. Själv vågar jag inte gå ut utan mössa. Jag vet hur lätt jag fryser, och det är faktiskt fortfarande väldigt kallt i skuggan och blåsten. Sommarkläder känns för tidigt att investera i. Men jag vill fira att våren är här på något sätt.


Rent teoretiskt känner jag för en glass. Det skulle vara det perfekta sättet att välkomna våren. Det finns dessutom ett par olika nya sorter som jag är nyfiken på hur de smakar. Men egentligen är jag inte sugen på glass. Den är den här underliga GI-metoden. Det skulle säkert vara gott med en glass, men jag känner ju inte att jag måste ha en. Borde jag inte låta bli då?


Vad kan man göra för att visa sin respekt för att våren har kommit om man inte ens kan äta en liten glass? Jag får glädjas åt alla andra vårfirare som fortfarande har kvar glassuget. Förr eller senare blir det nog en glass för mig också, när jag mer än bara teoretiskt känner för en.


Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards