Direktlänk till inlägg 26 mars 2009

Dagens rakt in i hjärtat

Av Erica - 26 mars 2009 23:23


Tack för frågan Annchen! Som man kan läsa här på bloggen mår jag jättedåligt ibland. Men jag mår också jättebra. Problemet är att det känns som att jag väntar på att förändringen i mitt liv ska genomföras och vara färdig för den här gången. Jag är inte tillsvidareanställd i mitt liv just nu. Jag lever från månad till månad på tidsbegränsad anställning. Varje månad får jag förlängt, men jag vet inte om jag vill det. Så jag kan inte slappna av. Jag väntar hela tiden på att mitt liv ska bli förändrat. Och sedan, när det är förändrat till något som är tillsvidareanställt, då kan jag fundera över om jag är lycklig eller inte. Och då tror jag att svaret kommer att bli ja. Men fram tills dess känns det som att jag håller andan.


Även om jag får ett nytt jobb så vet jag att mitt liv inte kommer att vara oförändrat i all framtid efter det. Jag kanske byter jobb igen efter ett halvår. Men det vet jag inte när jag får det första jobbet. Det jag längtar efter är att få känna att inget i mitt liv håller på att förändras just nu, utan jag får ha det som det är på obestämd tid framöver. Jag vill att det ska kännas med jobbet som det känns med Totte. Jag vet just nu att jag kommer att leva resten av mitt liv med Totte, för jag älskar honom och han är den rätta. Jag kan planera mitt liv hur långt fram i tiden jag vill med planer som rör honom också, för jag vet att han kommer att vara där med mig. Så vill jag att det ska kännas med jobbet. Att jag planerar att stanna hur länge jag vill och just nu känns det som att det är för alltid. Precis som att mitt liv kan förändras genom att Totte och jag skaffar nya familjemedlemmar kan mitt liv förändras genom att jag får nya arbetsuppgifter. Och då kanske jag inte kan slappna av förrän den förändringen är genomförd. Men just nu vill jag inte ha förändringar på gång.


Det bästa som hände mig idag var att du frågade mig hur jag mår, Annchen. Nu vet jag att jag har minst en riktig vän här i Göteborg. Synd att vi inte hann prata färdigt. Men oroa dig inte för mycket för mig. Även när det är riktigt dåligt har jag det jättebra. En halva av mig kan aldrig vara ledsen, för minst halva jag är alltid upptagen av att vara lycklig för att jag har Totte, familjen och goda vänner som du.


 
 
Annchen

Annchen

27 mars 2009 00:16

:-) Har länge tänkt att jag vill lära känna dig bättre, tycker vi ska försöka slå slag i saken. Prata är vi ju bra på iaf, känns ibland som jag pratar hål i dina öron på våra spårvagnsresor, som alltid är för korta. Vi bor ju nära, kanske en promenad ån dag t.ex.?

Jag tycker man ska fråga hur någon mår för att man vill veta hur den mår och är beredd att höra svaret, inte som många gör som en ytlig "tjena, läget?". Själv känner jag efter vid frågan och svarar oftast så ärligt jag kan. Jag ville veta, det vill jag fortfarande. Jo, jag bryr mig om svaret. Visste redan från början att jag skulle behöva gå av för tidigt. Vi får fortsätta en annan gång! Kram

http://naktergalning.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erica - 7 juni 2023 15:34

När barnen har flyttat hemifrån kommer jag att ha mycket mer tid till att skruva åt trappgrinden, tvätta kläder åt sex personer, fylla i papper till förskolan, städa undan leksaker och lyssna på oändliga berättelser som mina skatter vill dela med s...

Av Erica - 3 januari 2022 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... överlämna den första julklapp bebisen någonsin fått och önska God Jul!   ...

Av Erica - 24 december 2021 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... knacka på magen och fråga om bebisen inte vill komma ut nu när allt är fixat.   ...

Av Erica - 23 december 2021 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... plocka bort alla vassa barr från granen.   ...

Av Erica - 22 december 2021 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... julpynta med gosedjur i fönstret.   ...

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards