Alla inlägg under mars 2009

Av Erica - 8 mars 2009 20:12


NK hade de här söta Margretheskålarna. De rymmer bara 150 ml var. Jag kunde inte låta bli att köpa dem. De blir nog bra att ha när jag ska dela ägg för att bara använda äggulor när jag bakar.


Ätpinnarna i gult och grönt hade de också på NK. Jättefina! Ni kan ju tänka er hur små skålarna är om ni är vana med ätpinnar. Det ryms tre skålar i rad bredvid en ätpinne. Helst skulle jag velat ha rosa ätpinnar också, men det fanns inte.


Den lilla söta sleven är Rosti, precis som Margretheskålarna. Vi har en del Rosti slevar och stekspadar, men ingen såhär liten. Den är nästan som en vanlig sked, fast snyggare att ha till skålarna när jag bakar.


Av Erica - 7 mars 2009 10:29


De här chokladbiskvierna brukar jag bara baka till jul, men Tottes mamma beställde chokladbiskvier av mig till middagen hemma hos dem ikväll, så jag bakade de här i veckan. Bilden är tagen nu på morgonen precis innan jag packar ner biskvierna i en låda för att lätt kunna ta med dem ikväll. Valdis och Maddi sitter och stirrar jättesugna.


Av Erica - 6 mars 2009 13:43


Namnsdagskort till någon jag tycker om har jag tillverkat idag. Jag har klippt och klistrat med olikfärgade papper. Det är så kul att pyssla, så jag blir glad när jag får chansen att göra det. Men det tar alltid längre tid än jag har tänkt mig.


Av Erica - 6 mars 2009 13:40


Valdis och jag har bakat lite nu på förmiddagen. Gissa hur det slutade! Självklart såhär:


Av Erica - 5 mars 2009 23:26


Nu är det inte långt kvar. Det pirrar i hela kroppen. Imorgon kommer mina föräldrar och hälsar på. Jaa! Imorgon får jag träffa mamma och pappa! Imorgon får jag krama pappa och mamma! Jag är så glad och förväntansfull!


Av Erica - 5 mars 2009 23:09


Nu är jag nyss hemkommen från jobbet. Jag har jobbat från kl 12.00 till kl 22.12 idag. Det känns skönt att ha påbörjat min nya linje att jobba mer. Men det kanske var lite väl överdrivet att jobba tio timmar. Det var nog första veckan på länge som jag fick ihop mer än tio timmar på alla vardagar sammanlagt. Och nu fick jag ihop det på en dag.


Det är lite speciellt att jobba 12 till 22. De kollegor som finns på jobbet när man kommer har bara jobbat några timmar och ska jobba ett bra tag till. Men sedan, när de går hem då kommer det nya kollegor som slutar jobba samtidigt som mig, eller någon timme tidigare. Så då blir det som att man tänker att man jobbar som de. Fast egentligen har man redan jobbat halva sitt arbetspass.


När jag jobbar så här länge förväntar jag mig aldrig att jag ska hinna göra något före eller efter jobbet, så jag är oftast mindre stressad än när jag jobbar ett kort pass. Det är skönt på något sätt att komma till jobbet och känna att "nu är det här jag ska vara ända tills jag ska gå och lägga mig".


Så min nya linje att jobba mer på vardagar är kickstartad så det heter duga idag och min nya linje att vara mer ledig på helger tar vid direkt. Känns bra, känns bra!


Av Erica - 5 mars 2009 08:20


Mina föräldrar kommer och hälsar på från Uppsala till helgen. Det blir första helgen i år som jag är ledig. Första lördagen jag är ledig på tio veckor. Första söndagen jag är ledig på tio veckor. Jag jobbade till och med alla extra röda dagar i januari, så jag har verkligen bara varit ledig på vanliga vardagar hittills i år.


Det kommer att kännas konstigt att vara ledig på en helg. Men det kommer nog inte kännas som att jag är ledig på en helg heller, fast jag är det. Mina föräldrar är ju här, så vi hade hittat på massa roliga saker att göra tillsammans oavsett om det var helg eller inte. Inte förrän jag är ledig en helgdag när jag är hemma och slappar med Totte och inte har något speciellt att göra kommer det att kännas som att jag är ledig en helg.


Jag får skylla mig själv som har jobbat så mycket helger. Jag har ju gjort det för att jag har velat vara ledig på vardagarna för att kunna söka jobb. Men det är inte förrän nu när jag ska vara ledig som jag inser att jag verkligen har jobbat nio helger i rad, både lördag och söndag. Det är ju helt sjukt egentligen. Bra att jag har tagit lite blandade tider nu i mars. Jag är värd några lediga helgdagar.


Av Erica - 5 mars 2009 08:15


Ibland när jag ser mig själv i spegeln tänker jag plötsligt "Åh, vad snygg jag är!".


Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards