Alla inlägg den 14 april 2009

Av Erica - 14 april 2009 20:08


Idag är jag glad. Det känns på något sätt som att allt går bra för mig just nu. Allt står inte still längre. Jag jobbar, jag tränar, jag umgås med Totte och jag planerar. Dessutom är sommaren på väg och den har hittills aldrig misslyckats med att få mig på gott humör. Det känns som att min mörka vinter är över. Trots att det egentligen inte har hänt någonting.


När jag slutar med att ha så höga krav på vad jag ska hinna göra varje dag så blir det mer tid över till att vara med Totte. Och så har jag gjort de senaste dagarna. Det har varit underbart. Totte är underbar.


Jag har eventuellt chansen att bli revisor i vår bostadsrättsförening nu också. Det skulle vara jättekul! Och det skulle se bra ut på mitt CV. Jag hoppas verkligen att det blir så. Det är underbara Totte som har öppnat den möjligheten för mig.


Så bra som det känns nu har det inte känts på väldigt länge. Det är så mycket på gång och jag har verkligen hopp inför framtiden. Lika lite hopp som förut att någonsin få ett juristjobb, men mycket mer hopp om att när sommaren är över ha skrivit flera nya kapitel i mitt liv. Det känns som att jag har kommit loss från det långa kapitlet "Vara deprimerad, söka jobb, jobba på MAXI och vara förkyld så att jag inte kan träna".


Mitt nya kapitel heter "Hitta på roliga saker som tar mig framåt i livet och inte låta något tråkigt påverka mig, för det enda jag behöver är min egen kärlek och all den kärlek jag får från Totte". Det ska bli roligt. Jag är redo och jag är på väg.


Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards