Alla inlägg den 3 maj 2009

Av Erica - 3 maj 2009 23:25



Det tar en hel dag att baka chokladbiskvier. Jag har aldrig förut ens försökt göra det på bara en dag. I vanliga fall gör jag bottnarna ena dagen och sedan fyllningen andra dagen. Sedan doppar jag dem i choklad när jag har tid. Antingen samma dag som jag gör fyllningen, eller senare. Men nu har mamma beställt biskvier för att ta med till sitt jobb och det här är sista dagen vi är i Uppsala, så nu gäller det att bli klar på en gång.


Ganska mycket av tiden är dötid. Man måste vänta medan bottnarna svalnar, vänta medan fyllningen kallnar och vänta på att chokladen ska bli rätt konsistens. Så även om det inte går att baka chokladbiskvierna på kortare tid än en hel dag, så är man inte upptagen med att baka hela dagen. Det är bra, för då hinner man gå till Konsum och köpa godis och titta på 24 med Totte också.


Tråkigt nog kommer jag inte ens att hinna äta någon biskvi själv när de är färdiga. De måste kallna hela natten innan de är helt klara. Men jag har tjuvsmakat lite på fyllningen, så jag får väl vara nöjd ändå. Det roligaste är ju faktiskt att baka, inte att äta chokladbiskvierna.


Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards