Alla inlägg den 20 maj 2009

Av Erica - 20 maj 2009 23:47



Jag börjar bli riktigt trött på alla kläder som ligger i en IKEA-kasse på golvet i vardagsrummet. De ska inte vara där. De är i vägen och gör att det ser stökigt ut. Men jag vet inte vart jag ska göra av alla mina kläder. Jag har fortfarande kläder i källaren också, och min lilla garderob på smockfull. Jag har oändligt mycket kläder och världens minsta garderob.


Trots alla dessa kläder har jag nästan aldrig någonting att ha på mig. Varje gång jag ska ut genom dörren suckar jag och försöker komma på något som skulle passa. Men jag kan inte komma på ett enda klädesplagg att ta på mig. Kläderna är för små eller för stora, hör till fel årstid eller fel ändamål. Och om jag mot förmodan skulle komma på något klädesplagg som skulle passa perfekt så är det antingen i tvätten eller någonstans längst ner i den förbaskade IKEA-kassen, så att jag inte hittar det.


Det är verkligen dags att sortera ut en hel del kläder. Om jag slängde alla kläder jag inte kan eller vill ha på mig, så skulle kanske resten av kläderna få plats hyfsat bra i min garderob. Och om alla kläder låg fint sorterade i garderoben så skulle jag oftare hitta det jag vill ha på mig. Så om jag begränsade min tillgång av kläder skulle det nog kännas som att jag hade mer kläder helt plötsligt.


Men jag vet ju att det inte kommer att ske någon sortering än på ett tag. Jag vill inte slänga kläderna som är för små, nu när jag tränar inför tjejmilen och kanske faktiskt kommer att komma i kläderna i slutet av sommaren. Och jag vill inte slänga kläderna som är för stora, för det finns inget värre för ett redan dåligt självförtroende än att behöva gå och köpa kläder, om jag nu någonsin kommer att gå upp i vikt relativt mycket igen. Kläderna som är fula eller ute vill jag inte heller slänga för de kan vara bra att ha om jag ska på maskerad eller om jag ska måla eller något och behöver kläder som får bli förstörda. Trasiga kläder kan i viss mån också vara bra att ha kvar. Antingen kan jag laga dem eller så kan jag använda dem enbart för tygets skull och sy något annat av dem.


Alla argument låter vettiga i mina öron, fast jag hör samtidigt hur fel det låter. Även om alla argument i sig är riktiga så kanske det inte är värt det. Istället för att ha så mycket kläder att jag inte har något att ha på mig kanske jag borde rensa ut de fula kläderna, även om det innebär att jag får problem om två år när jag ska måla något. Istället för att ha en IKEA-kasse på golvet som stör mig varje dag kanske jag ska slänga de kläder jag inte får på mig. Så får jag köpa nya kläder sedan, om eller när jag går ner i vikt. Jag hör ju att de här argumenten låter bättre. Men det är svårt ändå, för jag vill inte skiljas från mina kära kläder.


Av Erica - 20 maj 2009 23:28



Totte tittade på mig med allvarlig blick och sa ”Jag måste säga något viktigt.”. Sedan såg han in i mina ögon och sa ”Jag älskar dig.”.


Jaha, var det bara det, tänkte jag. Men egentligen har han rätt. Trots att vi säger det till varandra flera gånger om dagen, så är det ändå viktigt. Man får inte börja säga det som en rutin. Man ska mena det varje gång man säger det. Och det gör vi.


Fast jag vet att han försökte lura mig att tro att det var något allvarligt som hade hänt. Han tänkte nog inte själv på att det faktiskt var viktigt, det han skulle säga. Det var skönt att det var som det var i alla fall. Att det viktiga var att han älskar mig även idag.


Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards