Alla inlägg den 2 juni 2009

Av Erica - 2 juni 2009 23:53



När jag vet att det ska hända något roligt ett visst datum så kan jag längta och se fram emot det hur mycket som helst. Ibland är det till och med roligare att längta än att vara med om det när dagen väl kommer. Jag kan inte rå för att det är så här. Oftast är det en bra sak, för det gör det hela så mycket roligare för mig när jag får ha kul när jag längtar också.


Det negativa med det här är att jag upplever saker som tråkigare när de händer spontant. Om Totte plötsligt kommer på att vi ska göra något roligt, och så gör vi det direkt, då känns det lite som att jag har gått miste om hälften av det roliga. När jag inte hann med att längta så hann jag inte med allt det roliga.


En annan negativ sak är att jag är väldigt ovillig att ändra detaljerna i sista sekunden. Ifall Totte och jag har planerat länge att vi ska gå på restaurang en viss dag, och vi kom på ganska tidigt att vi skulle gå till restaurang A, då blir jag väldigt besviken om vi ändrat det till restaurang B i sista sekunden. Inte för att restaurang B är sämre än restaurang A på något vis, utan bara för att jag har längtat efter att få gå på restaurang A, i och med att det var det vi hade bestämt. Går vi till restaurang B kanske jag är sur och känner mig besviken hela kvällen. Men det hade jag inte gjort om vi hade bestämt restaurang B från början, eller om vi kommit på hela grejen med att gå på restaurang samma dag. Om vi gjorde det spontant skulle jag inte vara sur, utan bara känna att jag missat halva nöjet.


Ibland är det så illa att jag har sett fram emot en sak ett bra tag, men när dagen kommer känner jag inte för att göra den grejen, av någon anledning. Då vill jag göra den ändå, bara för att det känns fel att inte göra den när jag har längtat så. Det kan sluta med att jag går på bio, fast jag känner för att stanna hemma och titta på TV med Totte. Eller att jag äter godis bara för att jag har köpt det till ett visst tillfälle, fast jag inte är ett dugg sugen på godis just då.


Jag önskar att jag kunde vara mer spontan, att jag kunde njuta av att göra precis vad jag känner för, utan att ha fått längta efter det först. Men jag vet inte hur det skulle gå till. Jag får fortsätta vara glad för att jag har saker att längta efter. Men jag ska försöka sluta bli besviken om de ändras i sista sekund. I alla fall när de ändras till någonting som är precis lika bra, eller till och med bättre.


Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards