Alla inlägg den 6 juni 2009

Av Erica - 6 juni 2009 11:02



Vad ska jag ha på mig? Hur ska jag sminka mig? Vilken handväska ska jag ta? Vad ska jag ha för smycken? Duger nagellacket jag har på mig eller måste jag måla om? Vilken parfym ska jag ha? Ska jag ta fina, obekväma, högklackade skor eller vardagssnygga, bekväma, platta skor? Vilken frisyr ska jag ha? Dessa frågor surrar runt i huvudet just nu, när jag är på väg in i duschen, tillsammans med en del andra frågor. Vad behöver jag ha med mig? När och var ska jag möta upp med Totte? Hur ska jag slå in presenten? Måste jag föra över pengar till mitt betalkort? Det är verkligen inte lätt att gå på fest. Speciellt inte sin sambos föräldrars 2x50 årsfest.


Av Erica - 6 juni 2009 02:51



Tålamod har jag riktigt mycket av så länge jag känner att det går framåt. Att vänta på att något ska börja hända är inte så kul, men att det tar lång tid att bli klar gör inget. Och jag är inte den sortens person som ger upp när jag väl har börjat att göra något. Om jag måste avbryta för att gå till jobbet, äta eller sova blir jag oftast irriterad och vill fortsätta tills jag är klar.


När jag började fläta Tottes hår hade jag ingen aning om att det skulle ta sex timmar. Men som sagt, jag är inte den som ger mig förrän det är klart. Så det hade ingen betydelse att det tog ett helt avsnitt 24 att göra första raden med flätor. Ungefär då insåg vi att det skulle ta lång tid innan hela håret var klart. Men tiden går fort när man har roligt. Så länge jag ser att det går framåt, blir fler och fler rader med flätor klara, så kan jag kämpa hur länge som helst.


Så efter tre avsnitt 24, två avsnitt True Blood och halva filmen Wolverine var jag färdig. Och det blev riktigt bra. Totte passar i flätor. Hoppas bara att de inte blir risiga förrän han tröttnar på dem. För även om det var kul att fläta så känner jag inte för att fläta om dem riktigt än.


Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards