Direktlänk till inlägg 8 juni 2009

Täppt i näsan när jag ska sova

Av Erica - 8 juni 2009 22:43



Som om en magisk ond fe kom och förtrollade mig blir jag täppt i näsan varje gång jag ska sova. Även om jag har varit frisk och kry hela dagen så kommer täpptheten så fort jag lägger huvudet på kudden. Det är extremt irriterande för det är svårt att somna med täppt näsa.


Kanske har det något att göra med att jag ligger ner istället för att stå eller sitta. Men det kan inte vara bara det för om jag ligger ner på dagen så blir jag inte täppt i näsan. Ibland ligger jag ner i soffan och tittar på TV. Då märker jag inget. När jag ligger i sängen och läser bok märker jag inte heller något. Det är bara när jag ska sova.


Förmodligen ligger jag på något konstigt sätt när jag försöker sova. Ibland ligger jag med hela näsan ingosad mot Totte. Då är det inte konstigt att det inte går att andas. Ganska ofta ligger jag på magen när jag försöker sova. Det brukar jag inte göra när jag tittar på TV eller läser bok. Ansiktet blir ju halvt nertryckt i kudden, så jag skulle inte kunna se TV:n eller boken ordentligt. Det kanske är det som är skillnaden. Näsan blir så nertryckt i kudden att det känns som att jag är täppt i näsan.


Undrar om det går att göra något åt det här. När jag tittar på TV eller läser bok ligger jag ju inte riktigt helt avslappnad. Jag spänner mig för att hålla en position där jag kan se TV:n eller boken ordentligt. Så jag kan ju inte ligga så när jag ska sova. Jag måste slappna av ordentligt. Och då blir jag täppt i näsan. Men inte på riktigt, så det skulle inte hjälpa med nässpray. Det är bara svårt att andas.


 
 
Ingen bild

adde

2 oktober 2016 09:54

Kolla upp ifall du är alergiskt mot kvalster hos läkaren

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erica - 7 juni 2023 15:34

När barnen har flyttat hemifrån kommer jag att ha mycket mer tid till att skruva åt trappgrinden, tvätta kläder åt sex personer, fylla i papper till förskolan, städa undan leksaker och lyssna på oändliga berättelser som mina skatter vill dela med s...

Av Erica - 3 januari 2022 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... överlämna den första julklapp bebisen någonsin fått och önska God Jul!   ...

Av Erica - 24 december 2021 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... knacka på magen och fråga om bebisen inte vill komma ut nu när allt är fixat.   ...

Av Erica - 23 december 2021 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... plocka bort alla vassa barr från granen.   ...

Av Erica - 22 december 2021 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... julpynta med gosedjur i fönstret.   ...

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards