Alla inlägg den 24 juni 2009

Av Erica - 24 juni 2009 23:42



Återigen glömde jag att äta något på hela dagen, innan det var dags att åka till jobbet. Värst vad det ska vara svårt att komma ihåg sådana enkla saker. Jag skyller på brist på rutiner som vanligt. Jag gick inte riktigt upp idag, utan gled mer ur sängen direkt till soffan med datorn i knäet. Sedan klädde jag på mig och sådant lite gradvis i små pauser från mitt datoranvändande. Jag blev aldrig hungrig. Inte ens när jag tittade på klockan och såg att jag skulle åka till jobbet snart var jag hungrig. Men det var då jag kom på att jag inte hade ätit något, och att jag inte skulle hinna äta något heller.


Det händer alldeles för ofta att jag glömmer bort att jag ska äta när jag är ensam hemma vid lunchtid. Vad som nu är lunchtid när man går upp klockan 11.00 och börjar jobba klockan 17.00 På något sätt känns det som att jag inte borde tvinga mig själv att göra i ordning lunch om jag inte är hungrig. Fast om jag glömmer bort att äta blir jag ju desto hungrigare på jobbet, och det är ju inte bra.


När jag är hemma har jag möjlighet att laga mat när som helst, men då glömmer jag bort det för att jag inte är hungrig. När jag sedan är på jobbet har jag tio minuter på mig att äta något, vid en tidpunkt som jag inte själv bestämmer och då är jag jättehungrig för att jag inte har ätit på hela dagen. Det är som en ond cirkel. Men jag vet inte vad jag ska göra åt det. Det är så tråkigt att tvinga sig själv av äta lunch hemma, ensam, när man inte är hungrig. Jag får skaffa ett kontorstidsjobb.


Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards