Alla inlägg den 26 juni 2009

Av Erica - 26 juni 2009 23:15



När jag fick veta att Heath Ledger var död tänkte jag: ”Vad tråkigt. Jag hade gärna sett fler filmer med honom. Han som är så bra.”. När Anna Nicole Smith dog tänkte jag: ”Ojdå. Jaha. Då blev man av med henne.”. När Mikael Ljungberg dog tänkte jag: ”Vad konstigt. Honom kanske man kommer att sakna.”. Både när jag fick veta att Göran Kropp hade dött och när jag fick veta att Steve Irwin hade dött tänkte jag: ”Inte oväntat. Det var bara en tidsfråga.”.


Nu när Michael Jackson har dött tänker jag bara: ”Men det går ju inte. Han är ju Michael Jackson.”. Och jag är nog inte ensam om att tänka så. Han är liksom inte en stor kändis som har dött. Han är den största kändisen, och nu har han dött. Man kan inte riktigt förstå att det är sant.


Jag minns när jag var liten och lyssnade på Michael Jacksons låtar innan jag visste vem han var. Det gick ganska snabbt upp för mig att han inte är en som sjunger låtar, som vem som helst. Utan att han är Michael Jackson. Den enda av sitt slag.


Min syster hade en film med en konsert som vi brukade titta på. Publiken skrek i flera minuter när han rörde på ena foten i början av konserten. Sedan stod han blick stilla medan de skrek, innan han rörde någon kroppsdel igen, och fansen skrek med förnyad styrka i flera minuter till. Popsångare har kommit och gått sedan jag var liten, men ingen har varit så stor som Michael Jackson. Han spelar i en egen liga.


När han nu är död är jag inte speciellt ledsen för att han inte kan göra mer musik eller för att jag aldrig kommer att kunna gå på någon av hans konserter. Vad jag vet har han inte gjort så jättemycket ändå de senaste åren. Men det känns ändå som att det är slutet på en era, att han inte finns längre.


För mig personligen har han inte gjort bäst musik eller varit en person jag avgudar. Men jag har ändå alltid tagit det som självklart att det är han som är King of Pop. Det har ingen betydelse att jag inte alltid har tyckt att han är bäst. Hans karriär talar för sig själv. Han är bäst.


Nu är han död. Vem som än tar över som den största kändisen så kommer jag aldrig få tillbaka den kändis som var den största kändisen under hela min uppväxt. Det är något speciellt med det. Det gör att jag inte riktigt kan förstå. Michael Jackson är död. Det går ju faktiskt inte.


Av Erica - 26 juni 2009 13:03



För att komma ihåg att ta mitt penicillin de här tio dagarna har jag gjort en kom-ihåg-lapp. Mitt liv är så rörigt och ser olika ut varje dag, så det är omöjligt för mig att komma ihåg i huvudet om jag har tagit min medicin eller inte. Jag har inga fasta punkter att ta medicinen i samband med. Jag äter inte frukost varje dag. Jag åker inte till jobbet varje dag. Jag tränar inte varje dag. Det är knappt att jag går och lägger mig varje dag. En del dagar äter jag frukost två gånger.


Det är inte så många dagar kvar på min penicillinkur nu. Mitt finger har blivit bättre, men det är fortfarande inte helt bra. Det går fortfarande inte att böja ordentligt. Vi får se hur bra det är när kuren är klar. Jag har hört att det kan ta flera månader för svullnaden att gå ner när man har blivit stucken av en fjärsing, så jag har inga förhoppningar om att fingret ska vara helt bra på måndag. Men så länge det inte är farligt eller gör ont så får det gärna vara lite svullet ett tag till. Bara folk slutar prata om det.


Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards