Alla inlägg den 30 juni 2009

Av Erica - 30 juni 2009 10:56



Det här är mina nya shorts. Jag brukar inte köpa byxor som inte har stretch, men nu gjorde jag det ändå. I vanliga fall brukar jag få sådana komplex när jag köper stumma byxor för då måste jag verkligen köpa rätt storlek. När man köper byxor med stretch kan man köpa en storlek mindre. De går att få på sig ändå. Det kanske inte ser snyggt ut, men de går att få på sig. Sedan är det jobbigt att man inte kan ha stumma byxor längre så fort man går antingen upp eller ner i vikt. Stretchbyxor kan man ha ändå.


Nu såg jag en jättebred tant på stan som hade på sig jeansshorts, och då tänkte jag ”om hon kan så kan jag”. Så jag struntade i att jag var tvungen att köpa en storlek större än jag brukar när jag köper mjukisshorts. Jag blir ju inte bredare än jag är bara för att shortsen är bredare när de hänger på galgen. När jag tar på mig mjukisshortsen så stretchar ju de också ut sig till lika breda. Det är bara på galgen de ser mindre ut. Och om jag nu skulle gå upp eller ner i vikt och inte kan ha shortsen längre så var det i alla fall kul så länge det varade. Jag kommer väl att kunna ha dem i sommar i alla fall, och det är ju det som är huvudsaken.


Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards