Alla inlägg den 12 juli 2009

Av Erica - 12 juli 2009 23:14


Hur roligt kalaset än är och hur god tårtan än är så tycker jag nästan alltid att resterna dagen efter är bättre. Det har nog mycket att göra med att all stress har släppt dagen efter och att alla gäster har gått hem. Dagen efter äter man bara av tårtan för att man är så himla sugen på den, inte för att det är dags att äta tårta enligt planeringen för festen, som dagen innan. Man kan mysa ner sig i soffan med slappa kläder på sig, ensam eller med bara sin käresta som sällskap, och äta av glassen direkt ur förpackningen. Det finns ingen press.


Kanske är det därför jag alltid bakar för mycket att bjuda på. Jag vill att det ska bli rester över. Det är inte alltid kvaliteten av resterna är lika bra som den nybakade produkten, men den kan smaka bättre ändå. För första gången man åt den kanske man inte alls var sugen och aldrig skulle ha valt att äta den om det inte vara kalas. Så efter hårt jobb och ett perfekt kalas sitter jag ensam kvar när lugnet har infunnit sig och äter upp resterna tillsammans med Totte. Ingen press, ingen stress, bara Totte och jag och goda rester som vi äter bara för att vi vill.


Av Erica - 12 juli 2009 13:25


Totte fick en picknick av mig i födelsedagspresent. Tyvärr fick han den när det regnade, så vi var tvungna att ha den inomhus. Men det blev bra ändå. Det var en klassisk picknick med Festis i kartong med sugrör, baguette, jordgubbar, Ballerinakakor, Toy och Marabou chokladkaka. Och trots att vi var inomhus så drack vi kaffe ur termos, spelade utomhusspel och, framförallt, lät bli att sätta på TV:n. Det var väldigt lyckat!


I picknickkorgen hade jag även smugit ner några inslagna presenter. Totte är helt överlycklig för att han fick den trådlösa mus han önskat sig till datorn, fast jag har gått omkring hela veckan och antytt att den var för dyr. Som efterrätt till picknicken åt vi den kolapaj som Totte har tjatat om i ett helt år att han vill ha. Det var ju bra att han tyckte om den. Den var faktiskt supergod, fast den hade stått i en kylväska med kylklampar på golvet under hela picknicken.

 

Valdemar fick följa med på picknicken och var nog mest exalterad av alla. Han gav Totte små inslagna presenter med en chokladbit i varje. Och han var med och slog tärningen när det var hans tur när vi spelade ett spel med Ahlgrens bilar. Jag tror att båda mina älsklingar hade det bra på den här picknicken och allt jag vill är ju att de ska vara glada. Så det var definitivt värt allt planerande och handlande och fixande, även om det hade varit ännu trevligare att ha picknicken utomhus i solen.


Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards