Alla inlägg den 14 juli 2009

Av Erica - 14 juli 2009 00:23


Om det är någon som tvivlar på att jag behöver eller faktiskt använder mina enormt många Margretheskålar så har jag lite bildbevis här. För att baka den frusna nougattårtan behövde jag fem Margretheskålar i olika storlekar. Jag har flera av samma storlek i några av de vanligaste storlekarna, men trots det så var jag missnöjd. En skål i en storlek som jag bara har en av var upptagen i kylskåpet när jag skulle baka. Den storleken hade varit perfekt, men jag fick ta en ett snäpp större istället.


En skål på 350 ml är på inget sätt för liten för att använda till något vettigt. Det går alldeles utmärkt att mäta upp 100 gram smör i den. Sedan kan det stå och bli rumstempererat enligt receptet.


Skålar på 150 ml är inte heller för små för att använda. Man kan till exempel ha två äggulor i den medan man använder äggvitorna till något annat. Sedan ligger de där och väntar på en när det är dags att använda dem.


Matchande Rostislevar är också bra att ha i olika storlekar. Om man ska blanda en seg deg, och måste ta i, är det bra med en stor slev.


Ifall man ska röra i en slät smet kan det räcka med en liten slev. Det är bra om det finns slevar i olika färger också, så att man inte behöver använda en slev som har samma färg som Margretheskålen man rör om i.


Sist men inte minst så är det ju absolut ingen nackdel att det är färgglatt och fint i diskstället när man har bakat färdigt!


Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards