Alla inlägg den 1 augusti 2009

Av Erica - 1 augusti 2009 21:17



När man kommer fram till en campingplats är det inte bara att koppla loss husvagnen och börja campa. Man måste fälla ner stödben, fylla på vatten, bygga förtält och lägga ut golv. Sedan måste man ställa ut utemöblerna och hänga upp gardinerna. Till slut har man ett fullt fungerande hem som är större än och innehåller fler saker än Tottes och min lägenhet.


Det enda som påminner mig om att jag är ute och campar är gräsplätten som tillhör vår egen plats. Till skillnad från den gemensamma gräsmattan utanför lägenheten hemma är det ingen annan som får använda vår gräsplätt här. Jag vet att jag när som helst kan lägga mig och sola, utan att gräset är upptaget.


Husvagnssemester skiljer sig från att tälta på många sätt. Ett av de underbaraste sätten är att man inte behöver gå iväg till campingens toaletter för att borsta tänderna och göra sig i ordning för sängen. Det är bara att klämma sig in på den lilla toaletten i husvagnen och göra sig klar. Man slipper ta på sig skorna och med famnen full av hygienprodukter treva sig iväg i mörkret.


Frågan är om det inte är lite fusk att campa med husvagn ändå. Är det verkligen meningen att man ska ha alla faciliteter man har hemma, och mer därtill, när man är på campingsemester? Det finns en viss charm i att tälta, vilken man går miste om när man har husvagn. Det är nästan som att man lika gärna kunde ha hyrt en stuga. Men det kanske inte är så dumt ändå. Huvudsaken är väl att man har det bra på semestern? Man får ha med sig en TV, bara man inte glömmer bort att njuta av naturen också.


Här nedan ser ni mig när jag precis har lyckats bygga ihop bordet, helt utan instruktioner:


Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards