Alla inlägg den 3 augusti 2009

Av Erica - 3 augusti 2009 23:20



Valdemar har fått låna ett eget litet tält att ha på den här campingsemestern. Han hade det utanför förtältet till husvagnen ett tag och var väldigt stolt över att han nådde ända upp till taket när han stod i det lilla tältet. Men för det mesta tycker Valdis bäst om att vara med oss andra i husvagnen, även fast han behöver hjälp för att kunna slå tassen i taket. Han tycker att det är varmare och mysigare att sova inne i husvagnen med mig än att sova ute i det lilla tältet i kylan, så nu har vi gosat in oss bredvid varandra i husvagnssängen för att sova.


Av Erica - 3 augusti 2009 18:40



Sala är en underbar liten stad. Jag kände lugnet när jag gick genom staden, utan att för den sakens skull känna någon enslighet. Alla affärer man behöver finns där, så man behöver inte åka in till Västerås stup i kvarten. Men det är ändå tillräckligt litet i centrum att man ska tycka att det känns gemytligt.


Det går inte att beskriva vad det är som gör att jag trivs så bra i Sala. En del av förklaringen ligger i de stenbeklädda gatorna mellan affärerna i centrum, där det knappt går några bilar. En annan del av förklaringen ligger i det faktum att jag utan karta kan vandra in i centrum för första gången och ändå hitta ut. Men förklaringen ligger egentligen i hela stadens charm, och den går inte att beskriva genom att räkna upp vad som finns där.


Vi får se om jag någonsin kommer att bo i Sala. Det är inget som är aktuellt just nu. Men en sak vet jag. Varje gång jag kommer till en liten stad känner jag en känsla av välbefinnande som jag aldrig har känt i vare sig Uppsala eller Göteborg. Jag är nog en småstadstjej, oavsett om jag vill eller inte.


Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards