Alla inlägg den 5 augusti 2009

Av Erica - 5 augusti 2009 20:36



Av någon anledning har jag inte lyckats med bedriften att slänga en enda blombukett jag har fått i hela mitt liv. Alltså inte ens efter att den har vissnat. Det avskyvärda resultatet av det har hängt i form av torkade blommor på väggen i mina föräldrars gästrum, där jag sover när jag hälsar på dem. Nu är detta åtgärdat och det känns otroligt skönt.


Det är inte så mycket det att jag har velat spara en massa torkade blommor, utan det är mest det att jag inte har tyckt att det är snällt mot de jag har fått blommorna av, att slänga dem. Jag vet inte hur andra gör. Man ser ju inte hur andra gör när man ger dem blommor. Man är oftast inte där en vecka senare när de vissnar. Förmodligen har alla personer jag någonsin har köpt blommor till slängt dessa blommor när de har vissnat. Och det känns inte som någon direkt elak handling mot mig. Men jag har ändå tyckt att jag är lite elak mot dem om jag slänger blommor som jag har fått av dem. Så får jag inte tänka. Nu är det slut med det. Nu slänger jag alla blommor så fort de har vissnat.


Väggarna i gästrummet är inte helt oväntat mycket snyggare utan torkade blommor. Det ser lite tomt ut, men på det stora hela mycket bättre. Jag tackar Totte som har öppnat mina ögon och gett mig ett bättre liv. Ett liv där jag kan släppa saker som jag har gått omkring och samlat på fast jag inte vill ha dem. Ett liv där man får göra som man känner för. Det behöver inte finnas några regler, några rätt eller fel. Man får göra som man vill, så länge man inte skadar någon. Och jag vet nu att jag inte skadar någon genom att slänga blommorna. Det enda jag gör är att släppa mig själv fri.


Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards