Alla inlägg den 6 augusti 2009

Av Erica - 6 augusti 2009 21:15



När vi åkte hemifrån för nästan tre veckor sedan visste varken Totte eller jag var Nin var. Han hade försvunnit en dag när alla gosedjuren lekte i soffan. Vi hade letat lite efter honom, men inte så jättelänge för vi var upptagna med att packa inför resan. Valdis var som tur var så uppspelt i och med semestern att han inte tänkte på att Nin inte hade sagt hejdå till honom när vi åkte.


En vecka in på semestern, ungefär, började Valdemar prata om att han saknade Nin och att han längtade hem till Nin. Totte och jag ville inte göra honom orolig och förstöra semestern för honom, så vi berättade inte för honom att Nin var försvunnen. Vi sa bara att han skulle få pussa på Nin så fort vi kommer hem och att Nin förmodligen saknar honom lika mycket som han saknar Nin.


För en timme sedan kom vi hem med tåget. Valdemar låg och sov i min ryggsäck. Ni kan ju tänka er att det gällde att hitta Nin snabbt. Om Valdemar hade vaknat och upptäckt att vi var hemma skulle han börja leta efter Nin direkt. Ifall jag inte hade hittat honom skulle jag ha varit tvungen att förklara att han var försvunnen.


Nin låg och tryckte under det hörn av sängen som står mot ryggen på soffan och väggen medan jag letade efter honom bakom bokhyllor, på fönsterbrädor och under soffan. Till slut övervägde jag till och med att kolla i dammsugarpåsen, även om jag tycker att vi borde ha märkt om vi dammsugit upp honom. Så liten är han faktiskt inte. Som tur är tittade jag under sängen först och där låg han.


Valdemar blev överlycklig när Nin kom och väckte honom i ryggsäcken. Han har verkligen saknat honom enormt mycket. Nu tror jag inte att Valdemar kommer att släppa Nin ur famnen på en månad. De är så söta ihop. Jag är glad att det här fick ett lyckligt slut.


Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards