Alla inlägg den 24 augusti 2009

Av Erica - 24 augusti 2009 21:57



Totte hittade en ful gammal keps idag när vi sorterade igenom grejer från källaren. Han tog på sig den på ett inte helt vanligt sätt och kallade sig själv för Stål-Totte. Jag tror att vi slängde kepsen sedan, men det kanske var så att Totte gömde undan den för att kunna ta på sig den när han är ute och räddar världen som superhjälten Stål-Totte på nätterna. För mig är han alltid en superhjälte som håller mig trygg på nätterna. Fast han får helst göra det utan den fula kepsen.


Av Erica - 24 augusti 2009 19:17



Jag blundade så hårt jag kunde utan att stänga ögonen idag när Totte tog med mig till en klockaffär för att prova en klocka som han funderar på att köpa till mig i födelsedagspresent. Han var i valet och kvalet länge innan han avslöjade för mig vad jag kanske ska få. Med tanke på att Totte inte direkt är bra på att hålla hemligheter så blev jag inte förvånad när han började fråga mig hur han skulle göra med en present till mig. Han tycker att klockan är dyr och vill inte köpa den om jag inte tycker om den eller om den inte passar.


För några dagar sedan gick vi förbi klockaffären när den hade stängt. Då kunde inte Totte hålla sig längre utan ville att jag skulle titta på klockan och säga vad jag tyckte om den. Men jag tycker om hemligheter och att få presenter utan att veta vad det är i, så jag ville inte titta. Jag tvingade Totte att välja ut tre olika klockor i skyltfönstret varav bara en var den han hade sett ut tidigare. Jag trodde att det här skulle leda till att jag inte skulle veta i förväg vilken av de tre jag får, om jag tycker att alla är fina.


Så fort jag vände mig om och tittade in i skyltfönstret blev jag blixtförälskad i en av klockorna. Totte hade inte ens hunnit peka på vilka tre det var han hade valt ut. Jag var redan helt såld på en klocka. Jag trodde inte att jag någonsin skulle kunna hitta en klocka som jag tycker så mycket om. Det kändes som en scen från en film, där jag vänder mig om i slow motion och tittar in i skyltfönstret där det ligger en massa tråkiga, gråa, fula klockor slängda lite kors och tvärs på botten och så kommer en skimrande, underbar klocka åkandes uppåt på en piedestal. Alla andra klockor suddas ut och från den stunden vet både klockan och jag att det är meningen att vi ska vara tillsammans för alltid.


Mitt hjärta stannade och jag vågade inte andas medan Totte frågade mig om vad jag tyckte om en ful klocka som såg ut att vara gjord av lök. Jag vågade inte hoppas, men jag visste innerst inne att Totte också såg det jag såg, att det bara fanns en enda klocka i det skyltfönstret värd att prata om. Som tredje och sista pekade han äntligen på klockan i mitt liv, och jag kunde inte dölja min glädje. Jag sa som det var, att det är den coolaste klockan som finns på jorden och att den är både fin och snygg och underbar. Han borde ha köpt den direkt, utan att visa mig först, för så här glad kan jag inte ens låtsas bli på min födelsedag när jag öppnar paketet. Det var kärlek vid första ögonkastet. Den känslan går inte att återskapa.


Trots det tyckte jag att det var ganska bra att jag fick prova klockan idag, för den är helt stel i armbandet och går inte att justera. Man måste alltså köpa rätt storlek från början. Den enda storlek de hade inne i rätt färg passade perfekt. Jag blev överlycklig och ville att Totte skulle köpa den på en gång, innan någon annan gör det. Men för en gångs skull var Totte lite hemlig och sa att han skulle gå tillbaka och köpa den senare, om han bestämmer sig för att ge mig den i present.


Nu är min värsta mardröm att han inte ska ge mig den i födelsedagspresent. Innan han visade den för mig visste jag inte att den existerade och jag hade förmodligen klarat mig helt utan klocka ett bra tag till. Men nu när jag vet att den finns, och jag vet att min älskade Totte har så otroligt bra smak att han valde ut den han också, så tror jag inte att jag kan leva utan den. Så det blir till att lida mig igenom den månad det är kvar tills jag fyller år, för att sedan äntligen få se om jag återförenas med min lilla ögonsten eller inte.


Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards