Alla inlägg den 27 augusti 2009

Av Erica - 27 augusti 2009 13:03



De dagar jag vaknar upp och faktiskt känner mig villig att ta tag i saker, brukar jag sätta igång direkt. Ibland till och med innan jag har klätt på mig. Man kan sitta invirad i en filt i soffan med datorn i knäet och betala räkningar. Inga problem. Men ännu mer vanligt är att jag börjar innan jag har ätit frukost. Sedan rycks jag med av det jag håller på med och glömmer bort att det kan vara bra att äta frukost.


När jag väl har satt igång med något är det inte vanligt att jag vill ta en paus. Pauser bidrar bara till att man tappar flytet och att man sedan blir klar mycket senare än utan paus. Så nu sitter jag här och ska välja vårdcentral, efter att ha sökt ett till mäklarassistentjobb och kollat av mailen. När jag är klar med valet av vårdcentral ska jag betala en räkning också. Sedan måste jag gå in och titta på hemsidan för kursen i Företagsekonomi för första gången, så att jag vet vad jag ska vänta mig på måndag. Därefter har jag en del annat att göra vid datorn. Sedan är det lite städning av lägenheten som gäller och en cykeltur till Konsum för att hämta ett paket som jag har fått. Det kommer aldrig att ta slut med saker att göra den här dagen.


Förmodligen kommer jag inte att hinna äta frukost innan jag måste åka till jobbet ens, om jag inte tar en paus för att äta frukost. Tyvärr finns det stor risk att jag tappar flytet och ägnar resten av tiden fram till jobbet framför TV:n om jag tar en paus. Men man kan inte göra allt man ska göra på hela dagen innan man äter frukost. Alltså tar jag en paus nu, så får vi se hur mycket det blir gjort sedan. I värsta fall får jag skjuta upp saker till nästa vecka. Det är väl egentligen bara räkningen som måste behandlas idag.


Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards