Alla inlägg den 31 augusti 2009

Av Erica - 31 augusti 2009 23:14



Nu är jag administratör på riktigt! Jag har jobbat min första dag. Det började med allmänt kaos, fortsatte i smått panik och slutade i lyckad ordning. Ingen har haft det här jobbet före mig, så det finns ingen jag kan fråga om hur det brukar gå till. Verksamheten är helt nystartad. Vi har inte ens pennor, upptäckte vi efter ett litet tag.


På ett sätt är det roligt att vara med och forma arbetsplatsen från början, vilket jag har chansen att göra nu. Men det är nog lite väl oförberett för min smak. Jag har till exempel inget skrivbord, ingen dator och inga gem än så länge. Vad jag nu ska med gem till när jag inte har några papper, någon kopiator eller några skrivblock. Idag stod jag i korridoren och ringde samtal för att jag inte hade något rum att vara i. Men det fungerade ju det också.


Man måste ha inställningen att allt som är möjligt att göra, är bra att göra. Jag ringde min syster (som jobbar på samma företag, fast i andra lokaler) flera gånger idag. Så fort jag ville veta hur något går till ringde jag henne. Som när jag behövde kopiera fast vi inte har någon kopiator, och för att fråga hur betalningen går till när man köper pennor. Så fort jag behövde telefonnumret till någon annan på företaget ringde jag också henne. Jag hade ju ingen dator, så jag kunde inte kolla upp telefonnummer på företagets hemsida, och jag hade ingen telefonlista. Någon gång ringde jag henne för att be henne skicka ett mail också, för det kunde jag ju inte göra själv utan dator, och en som jag hade pratat med i telefon ville ha en uppgift på mail. Det känns riktigt tryggt att ha en syster att vända sig till. Tack för all hjälp!


När dagen led mot sitt slut var jag riktigt stolt över mig själv som lyckades ta tag i så många saker utan att egentligen ha haft någonting att bygga på. Min sista arbetsuppgift, innan jag gick hem för dagen, var måttligt rolig. Jag satt bokstavligen och sorterade papper. Då tänkte jag: ”Hur kul var det här då?”. Men direkt tänkte jag svaret: ”Roligare än att sitta i kassan på ICA.”. Så jag är nöjd med mitt jobb. Vi får se hur det utvecklar sig bara. Om jag fortfarande inte har något skrivbord om en månad kanske det inte är lika kul längre.


Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards