Alla inlägg den 17 september 2009

Av Erica - 17 september 2009 21:15


Nu när jag i princip jobbar kontorstider har jag märkt att man kan ha vissa rutiner som fungerar likadant varje dag. Plötsligt följer jag till exempel Idol på TV4. Det var inget medvetet val att börja med det. Mamma eller pappa satt väl och kollade på det någon dag när jag skulle äta, så tittade jag då. Sedan har det blivit så flera gånger att det har gått när jag ska äta, så då äter jag framför TV:n. Och nu är det till och med så att jag ser till att äta klockan åtta för att jag vet att det är Idol då.


Förut kunde jag aldrig följa något TV-program ordentligt, för det var alltid någon dag jag jobbade kväll och inte kunde titta. Nu kan jag alltid titta. Det är jättebra! Fast jag har egentligen inte tid att titta på TV, så jag får passa på medan jag äter. Då kan jag ändå inte plugga eller blogga eller prata i telefon med Totte samtidigt.


Vi får se om jag sätter igång med några mer värdefulla rutiner vart efter. Det vore roligt om jag kunde börja springa på morgnarna till exempel. Eller plugga samma tid varje dag, så att det inte blir bortglömt. Att alltid ta med en frukt till jobbet skulle också vara bra. Men som sagt, vi får se. Än så länge njuter jag av att kunna ha min nya rutin: att följa Idol.


Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards