Alla inlägg den 30 september 2009

Av Erica - 30 september 2009 12:45


Solen log mot mig på lunchen idag, när jag gick längs Fyrisån, och jag log tillbaka. Känslan av lycka fyllde mig och jag kände mig lugn, trygg och harmonisk. Det finns problem i mitt liv, men idag väljer jag att leva, istället för att oroa mig. Det betyder inte att jag inte gör vad jag kan för att lösa de problem jag kan lösa. Det betyder bara att jag känner mig lugn inför de problem jag inte vet hur jag ska lösa.


Det finns många saker som jag vill ha här i livet, men som jag inte har, än i alla fall. Men idag väljer jag att vara nöjd, istället för att hetsa och vara girig. Det känns bra, idag. Jag har solen, ån och min hälsa. Jag vet att jag har Totte, även om han inte är här. Det finns inget annat jag behöver, idag, när jag går längs ån och solen ler mot mig.


Lycka handlar inte om att ha allt det man vill ha. Lycka handlar om att må bra, oavsett vad man har. Ibland kan fysiska saker göra en lycklig. Men det är aldrig saken i sig som gör en lycklig, utan vad saken representerar. Frihet till exempel. Men idag behöver jag ingen sak för att känna mig fri. Idag har jag solen, ån och femton minuter kvar på lunchen. Det är frihet för mig.


Av Erica - 30 september 2009 10:45


En liten rast ...



Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards