Direktlänk till inlägg 13 december 2009

Kombinerat fika

Av Erica - 13 december 2009 21:30



Totte och jag hade kombinerat tredjeadvents- och förlovningsfika för hans släkt idag. Bland annat bjöd vi på dessa adventiga pepparkakor med förloviga kristyrmotiv på. Det känns roligt att alla Tottes släktingar verkar tycka att det är roligt att vi är förlovade. Jag känner mig absolut välkommen till familjen.


Mest nöjd ikväll var jag med saffranskakan som jag bakat i en hjärtform. Smeten var gudomligt god, men även kakan blev lyckad. Jag lyckades ha den precis alldeles lagom länge i ugnen, trots att det var första gången jag bakade den.


 
 
Emma

Emma

14 januari 2010 11:06

Hehe, är det ett barn som har gjort den där kristyren? Och vad är det för förlovigt med motivet längst ner till höger?? :)

http://dilemma.bloggplatsen.se

 
Erica

Erica

14 januari 2010 14:45

Man skulle kunna tro att det är ett barn som har gjort den, men det är faktiskt Totte! :-)

Ibland är det kanske förståeligt att jag vill utföra mina bra idéer själv. Men den här gången hade jag inte tid att både baka saffranskaka och spritsa kristyr själv, medan Totte stod och stampade och ville hjälpa till. Så jag lät honom göra det. I vanliga fall hade jag ångrat mig när jag såg det här hemska resultatet (speciellt den längst ner till höger), men den här gången log jag bara och tänkte: "Jag slapp stressa, Totte fick känna sig duktig och min idé kom i alla fall till liv, om än i dåligt skick. Allt måste inte alltid vara perfekt. Ibland kan man bara skratta. Jag älskar Totte och hans brister."

http://sjusortersdrommar.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erica - 7 juni 2023 15:34

När barnen har flyttat hemifrån kommer jag att ha mycket mer tid till att skruva åt trappgrinden, tvätta kläder åt sex personer, fylla i papper till förskolan, städa undan leksaker och lyssna på oändliga berättelser som mina skatter vill dela med s...

Av Erica - 3 januari 2022 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... överlämna den första julklapp bebisen någonsin fått och önska God Jul!   ...

Av Erica - 24 december 2021 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... knacka på magen och fråga om bebisen inte vill komma ut nu när allt är fixat.   ...

Av Erica - 23 december 2021 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... plocka bort alla vassa barr från granen.   ...

Av Erica - 22 december 2021 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... julpynta med gosedjur i fönstret.   ...

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards