Direktlänk till inlägg 21 december 2009

Är det verkligen jag?

Av Erica - 21 december 2009 22:00


Utan att ha bokat någon tid, bestämde jag mig för att klippa mig idag. Håret växer bara längre och längre, men jag är aldrig i samma stad tillräckligt länge för att planera in någon klippning. Så nu gjorde jag det utan att planera in det. Och det gick alldeles utmärkt.


När jag satt där i frisörstolen tog det inte lång tid innan vi kom in på ämnet bröllop. Det känns alldeles för tidigt för mig att gå omkring och säga att jag ska gifta mig, egentligen, men det ska jag ju faktiskt, så jag kan ju inte undvika att prata om det heller. Jag sa som det var, att jag ska gifta mig om ett och ett halvt år, att jag inte ville klippa bort för mycket för jag vill kunna ha långt hår då, men att hon kan klippa ganska mycket för det hinner ju växa ut bra mycket på ett och ett halvt år.


Efter att vi hade pratat om bröllop ett tag, både om inbjudningskort, blommor och frisörskans systers bröllop, så fick jag en liten utanför-kroppen-upplevelse. Jag såg mig själv sitta där i frisörstolen och vara en av de där, en av de blivande brudar som pratar om sitt stundande bröllop, som inte bara är en dröm, fantasi, vision eller ett hopp, utan verklighet. Jag satt där och pratade om mitt stundande bröllop som är verklighet. Det kändes riktigt bra när jag kom på det, fast samtidigt väldigt overkligt.


Färdigklippt och lite lockad i topparna gick jag sedan tillbaka till hotellrummet för att beundra min nya frisyr. Efter ett tag framför spegeln, med utsläppt böljande hår, och mobilkameran i högsta hugg, bestämde jag mig för att duscha och gå och lägga mig. Men då hände det som jag varken hade strävat efter eller förväntat mig, men verkligen välkomnar.


Med ett enda drag genom håret förvandlades min frisyr till en underbar uppsättning som jag mycket väl kan tänka mig att ha när jag gifter mig. Jag hade bara dragit handen genom håret för att samla ihop det och sätta upp det i en hästsvans, men med första draget fick jag med mig sådär lagom halvmycket hår, så att det varken var en hästsvans eller utsläppt, och de små lockarna i topparna av håret bredde ut sig över hela min rygg och ända upp till handen som jag höll där hästsvansen skulle sitta.


Jag blev som förstelnad. Utan att röra handen som höll i håret, sprang jag och hämtade min mobilkamera igen. Ni får ursäkta min (knappt befintliga) klädsel på kortet nedan. Jag var som sagt var på väg in i duschen. Men det här måste jag dela med världen. Det här kan vara min bröllopsfrisyr. (Den var förstås mycket snyggare i verkligheten än på kortet, sådär som det alltid är, speciellt med mobilkamerakort, men ni förstår konceptet.)


 

 
 
Emma

Emma

8 februari 2010 12:18

Snyggt!

http://dilemma.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erica - 7 juni 2023 15:34

När barnen har flyttat hemifrån kommer jag att ha mycket mer tid till att skruva åt trappgrinden, tvätta kläder åt sex personer, fylla i papper till förskolan, städa undan leksaker och lyssna på oändliga berättelser som mina skatter vill dela med s...

Av Erica - 3 januari 2022 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... överlämna den första julklapp bebisen någonsin fått och önska God Jul!   ...

Av Erica - 24 december 2021 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... knacka på magen och fråga om bebisen inte vill komma ut nu när allt är fixat.   ...

Av Erica - 23 december 2021 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... plocka bort alla vassa barr från granen.   ...

Av Erica - 22 december 2021 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... julpynta med gosedjur i fönstret.   ...

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards