Alla inlägg den 27 januari 2010

Av Erica - 27 januari 2010 20:15


Det är inte en nyhet att jag periodvis äter alldeles för mycket godis. Jag borde minska ner till måttligt ätande. Hur nu det ska gå till. Men igår när jag tänkte på det här i duschen kom jag fram till att jag kan börja med att aldrig mer äta en viss chokladbit, och då kom jag på att Snickers är det perfekta godiset att sluta äta. Här kommer fem anledningarna att aldrig mer äta en Snickers:


1. Man blir tjock av att äta Snickers. I och för sig inte en anledning som uteslutande gäller för just Snickers, men det är en bra början.


2. Snickers är inte den godaste chokladbiten, så om man någon gång ska äta en chokladbit och bli tjock, så borde man välja en godare, som man verkligen njuter av. Daim och Mars är till exempel godare än Snickers.


3. Det finns numer en Naturdiet Mealbar med smak av kola och jordnötter. Den smakar lite grann som Snickers, fast inte riktigt. Hur som helst är det mycket bättre att köpa en sådan och äta, om man någon gång tänker hoppa över lunchen, istället för att köpa en Snickers och äta istället för lunch. Tyvärr har jag alltför många gånger ätit Snickers istället för lunch. Det är ganska länge sedan nu, men när det hände var det oftast för att jag inte hade tid att äta lunch vid lunchtid. Så när jag gick förbi en affär tänkte jag att jag borde köpa något att äta som mättar tills jag har tid att äta lunch. Det snabbaste och mest mättande jag kunde komma på var alltid Snickers. Och den blev jag riktigt mätt av. Det i kombination med att det jag höll på med drog ut på tiden gjorde att jag till slut inte tyckte att det var någon vits att äta lunch överhuvudtaget längre, utan jag åt middag tidigt istället. Och så, vips, blev resultatet att jag hade ätit en Snickers istället för lunch.


4. Man kan baka egna ”Snickers”. Dessa ska jag fortfarande äta, för de är egentligen inte Snickers, innehåller inte exakt samma ingredienser som Snickers och kallas bara Snickers för att den som gjorde receptet hade dålig fantasi. Att säga att man inte får baka egen Snickers bara för att man har sagt att man aldrig mer ska äta en Snickers, är som att aldrig få baka och äta knäck för att man har sagt att man aldrig mer ska äta en Daim, eller att säga att man inte får äta Naturdiet Mealbar med smak av kola och jordnötter när man aldrig mer ska äta en Snickers. Hemmagjorda Snickers är dessutom godare, så om man får äta dem så finns det absolut ingen anledning till att äta ”riktiga” Snickers någonsin igen.


5. Det är väldigt sällan man blir socialt tvingad att äta Snickers, till skillnad från tårta eller kanelbulle. Man riskerar alltså inte att vara tvungen att förklara sig hela tiden, om man vägrar att äta en Snickers. En enda gång i mitt 26-åriga liv har jag fått en Snickers av någon och känt mig tvungen att äta den direkt för att vara artig. Skulle det hända var 26:e år i framtiden också är det inte så hemskt att stå på sig och helt enkelt säga nej.


Efter allt detta skrivande om Snickers är jag extremt sugen på att äta en Snickers. Kanske mer sugen än vad jag någonsin har varit förut i mitt liv. Men jag tänker inte luras av det. Jag tänker bara låta bli. Och blir det allt för hemskt så får jag väl äta en Daim. De är trots allt mycket godare.

Av Erica - 27 januari 2010 18:00


När tåget skulle gå var spåret fortfarande tomt och skylten på perrongen visade inga tecken på att det var försenat. Efter ett tag kom en ny tid upp på skylten. Men hur ska tåget kunna gå på sin nya tid när den också redan har varit? Knäppt!


Tåget skulle gå 17.26 Klockan 17.32 ändrades skylten till ”Ny tid 17.30” Och när tåget gick 17.34 hade skylten fortfarande inte ändrats igen. Det är ju bra att vi får veta att tåget är försenat när vi redan ser att det är det. Det är som att titta på en väderleksrapport där de säger ”För fem minuter sedan regnade det.” för att ta reda på om man ska ha med sig paraplyet till jobbet imorgon.

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards