Alla inlägg den 18 mars 2010

Av Erica - 18 mars 2010 17:03


Coop har en länk på sin hemsida, där man ska kunna klicka för att komma till en ansökan om Coop MedMera Konto. Man ansöker om Coop MedMera Konto ifall man vill kunna ladda sitt MedMera kort med pengar och sedan betala med kortet i MedMera-butiker. Den här länken är helt omöjlig.


Om man fyller i sina uppgifter och trycker på ”Gå vidare” kommer det upp en sida där man får välja att lägga till en kredit på kortet. Ifall man inte fyller i hur mycket kredit man vill ha så går det inte att trycka på knappen ”Beställ” längst ner på sidan. Man ser att knappen finns där, men den blir inte ifylld och klickbar förrän man fyller i att man vill ha minst 1000 kronor kredit. Jag testade att fylla i att jag ville ha 0 kronor i kredit, men det gick den inte på. Inte 1 krona heller.


När man fyller i att man vill ha 1000 kronor i kredit, och trycker på ”Beställ” så skrivs en ansökan ut, med de uppgifter man har angett på hemsidan. För att sedan ansöka så måste man skriva under ansökan i verkligheten och skicka in den med posten.


Det är extremt irriterande att man inte bara kan få skriva ut en blank ansökan och fylla i den hur man vill, för hand. Eller för den delen få se på datorskärmen, hur ansökan ser ut, och fylla i rutor på datorn, precis så som de ser ut när man sedan skriver ut. Då hade man kunnat välja utan kredit, för på ansökan finns det ett sådant kryss, och raden för hur mycket kredit man vill ha ska lämnas tom i detta fall står det i ansökan. Det här stod det inget om på datorn.


För att göra det hela ännu mer komiskt så är rutan ikryssad på min utskrivna ansökan, att jag inte vill ha någon kredit. Men raden för hur mycket kredit jag vill ha är ändå ifylld med de 1000 kronor jag var tvungen att fylla i för att kunna skriva ut ansökan. Undrar om den kombinationen ens är tillåten.


Ännu sämre service fick jag när jag ringde kundtjänst som, först och främst, självklart precis hade stängt för dagen, när jag ville ringa igår klockan 17.07 Sedan meddelade en röst att alla linjer var upptagna, idag när jag ringde, och att jag var välkommen att försöka igen senare. Jag hade föredragit en telefonkö, även om den hade varit en timme lång. Då hade jag kunnat jobba under tiden. På det här viset var jag tvungen att ringa upp, om och om igen.


Till slut kom jag fram och kundtjänst konstaterade att det tydligen inte gick att ansöka om Coop MedMera Konto utan kredit på hemsidan. Nej, tydligen inte. Jag var välkommen att gå in på en Coop-butik och hämta en ansökan. Så så får det bli, efter en och en halv dags strulande, och frustration, med hemsidan och kundtjänsten. Jag hoppas för allt i världen att ansökan jag hämtar i butiken är blank, så att jag får fylla i den precis hur jag vill, det vill säga utan kredit!

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards