Alla inlägg den 24 mars 2010

Av Erica - 24 mars 2010 13:23


Min hud har fått en helt ny tillvaro. Min syster har introducerat mig för Dermalogica och deras produkter. Det är som dag och natt jämfört med mina gamla ansiktsvårdsprodukter. Nu är jag i himlen, och förhoppningsvis betyder det här att jag inte kommer att få rynkor lika fort.


Förut brydde jag mig inte så mycket om vad jag tvättade ansiktet med för produkter. Huvudsaken är väl att man inte tvättar sig med tvål, tänkte jag. Senare började jag fundera på om olika märken faktiskt hade bättre produkter än andra märken, men jag orkade inte testa mig fram, så jag valde bara ett märke och tyckte att det funkade.


Nu förstår jag att det är väldigt stor skillnad på olika märkens produkter, och kanske framförallt prisvärt att inte köpa de billigaste produkterna. Det är möjligt att det finns andra, dyra, märken som är nästan lika bra Dermalogica. Men jämfört med den billiga skit jag tvättade ansiktet med förut så är det här en helt annan värld.


Tack, syster, för att du visade mig dessa produkter! Jag hade aldrig orkat bry mig tillräckligt mycket för att leta mig fram till dem själv. Nu kommer jag att ha fin hy istället för rynkig. Nu är det roligt att tvätta ansiktet, för jag känner att det verkligen hjälper. Underbart!


Det är till och med så att jag blir intresserad av vad det finns för andra saker jag kan förbättra i min kroppsvård. Ny handkräm är eventuellt på gång, också med hjälp av min syster. Kanske är det faktiskt värt det att orka göra hårinpackningar emellanåt också, om man hittar rätt produkter. Tidigare har jag trott att skillnaden är marginell och alldeles för liten för att jag ska orka göra något åt min hud och mitt hår. Men om det blir roligt att syssla med kroppsvård och dessutom faktiskt hjälper, så ska jag nog orka med. Fast jag känner fortfarande inte för att testa mig fram. Det kan ju ta evigheter! Så tipsa mig, ni som vet, vad borde man göra för att vårda hela kroppen?

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards