Alla inlägg den 25 mars 2010

Av Erica - 25 mars 2010 19:15


Det där gick ju ganska dåligt, det där. Jag åt köttfärssås och pasta till middag. Inte så jättedåligt, men resten var det värre med. För det första åt jag alldeles för mycket, i och med att jag åker hem till Göteborg imorgon. Ifall jag inte skulle göra det hade jag nog gjort en matlåda av hälften. Men nu är det som det är, och jag har väldigt svårt att tycka att det är okej att slänga maten som jag har stått och slavat vid spisen för att åstadkomma, även om det innebär att jag får sundare matvanor. Därför åt jag upp nästan allt. Portionsstorlek, misslyckat!


För det andra så var jag mitt inne i ett TV-program när jag hade ätit klart, så jag ville inte gå och blogga direkt. Jag ville förstås se klart programmet så att jag fick veta hur det gick. Det här är väl inte så hemskt i och för sig, har jag kommit på. Om målet fortfarande är att gå och blogga så fort man går från TV:n, så gör det inget att man sitter kvar ett tag. Huvudsaken är att man inte går iväg för att hämta godis, eller sitter kvar tills man är så uttråkad att man inte vet vad man ska göra, och därför letar efter godis. Att blogga efter maten, istället för att äta godis, hyfsat godkänt!


Den stora boven i dramat var att pappa informerade mig om att det är våffeldagen idag. Följaktligen gjorde pappa våfflor till hela familjen. Jag vägrade att äta våfflor istället för middag, men jag tog en våffla till efterrätt. Trots att jag skulle blogga för att undvika efterrätt åt jag alltså efterrätt. Det var inte bra. Att undvika efterrätt, misslyckat!


Nya tag imorgon. Det blir en farlig dag. Hemma i Göteborg igen utan att jag vet vad, om något, det finns i kylskåpet. Totte jobbar kväll, så jag får äta middag ensam hemma. Lutar åt att jag ska göra något som är enkelt att laga, oavsett hur onyttigt det är. Sedan finns det ju ingen som ser om jag äter godis. Farligt!


Av Erica - 25 mars 2010 12:01


Jag tänker börja blogga om vad jag äter till middag. Fruktansvärt tråkig läsning, men förhoppningsvis får det mig att välja nyttigare måltider. Dessutom får det bort mig från platsen där jag äter middagen (oftast framför TV:n), så att jag inte sitter kvar och blir sugen på efterrätt.


Ett alternativ jag har funderat på är att gå en promenad direkt efter maten. Då sitter jag inte heller kvar och blir sugen. Men det är nog lättare att få mig till datorn än ut genom dörren, när jag egentligen bara vill sitta kvar och lata mig.


Tanken är alltså att jag ska få bättre matvanor och mindre sötsug. Om det fungerar eller inte märker vi väl om ett tag. Just nu vet jag inte vad jag ska äta till middag ikväll. Det blir nog något med köttfärs. Jag återkommer – direkt efter maten!

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards