Alla inlägg den 30 mars 2010

Av Erica - 30 mars 2010 11:54


Tulpanerna har slagit ut, och är fortfarande väldigt fina!


Av Erica - 30 mars 2010 11:51


När Totte skulle laga nachos ville Valdis hjälpa till. Totte gav honom en väldigt viktig uppgift. Han fick vispa tomaterna tills de var dags att sköljas. Valdemar kände sig oerhört duktig och delaktig. En perfekt uppgift för honom.


Av Erica - 30 mars 2010 11:43


Frysen var i desperat behov av att frostas av, så jag tog tag i saken och frostade av den. Alla frysvaror rymdes i kylskåpet, så de fick i alla fall lite kyla under tiden de inte kunde bo i frysen. Det var ju bra. Men den var en skiva bröd som det bara blev snor av när den hade legat i kylskåpet ett tag. Jag slängde den. Den var nog ändå för gammal för att ätas.


Jag trodde att vi hade mycket gammalt skräp i frysen, men förutom brödskivan var det inget som behövde rensas bort. Allt fick flytta tillbaka in i frysen igen när den var färdigavfrostad. Fast de fick flytta in i en helt ny ordning. Kött i en låda, grönsaker på en och kylklampar och glass nederst. Trodde inte att vi hade någon glass, men jag hittade faktiskt tre stycken Piggelin från någon storpack vi köpte i somras. Matlådor och annat fick bo på översta hyllan.


Innan jag frostade av frysen var det så mycket is på vissa ställen att det inte ens gick att dra ut mittenlådan. Såhär såg den ut:



En hel balja blev full med isvatten under avfrostningen:



Nu är frysen fin och utan is. Såhär såg den ut innan jag flyttade in sakerna igen:


Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards