Alla inlägg den 16 april 2010

Av Erica - 16 april 2010 16:30


Jag kände mig som en turist på charterresa när jag gick av Stockholmståget i Göteborg. Jag var helt klart för varmt klädd. Folk runt omkring mig tittade på mig som om jag var tokig. ”Hur tänkte du när du valde halsduk till det här soliga vädret?” såg det ut som att de ville fråga mig.


Halsduken var i och för sig en scarf, men ändå ganska varm. Jag försökte desperat dra av mig den med ena handen medan jag släpade resväskan mot spårvagnen med den andra. Men jag hade knutit den för bra, så det gick inte. Fast det gjorde inget, för jag hade ingenstans att göra av den om jag hade fått av mig den.


Med risk för att få mina fickor plockade knäppte jag i alla fall upp vinterjackan innan jag klev på spårvagnen. Men sedan kunde jag inte göra så mycket mer. Folk får skratta om de vill, men det var faktiskt som att åka till ett helt annat, varmare och soligare land, när jag åkte från Uppsala till Göteborg idag. Lika svårt att anpassa kläder efter vädret på destinationen som när man åker till Grekland i maj.

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards