Alla inlägg den 27 juni 2010

Av Erica - 27 juni 2010 22:54


Totte och jag tog årets första dopp idag. Vi var och badade i en sjö med några av Tottes kompisar. Men jag vet inte om Tottes lilla dopp ens räknas som att han har ”badat”. Han for upp lika fort som han hoppade i. Sedan blev det inget mer badande för honom.


Jag segade mig ner i det kalla vattnet. Sedan simmade jag runt ett bra tag och försökte övertala Totte att hoppa i igen. Tottes ena kompis badade lika kort stund som Totte och den andra badade inte alls. Lite tråkigt för mig att simma runt ensam, men det var skönt när jag väl hade vant mig vid det kalla vattnet.


Ett tag blev jag rädd att min förlovningsring skulle ramla av och försvinna i den stora sjön. Den satt pyttelite löst och åkte fram och tillbaka några millimeter när jag var i vattnet. Jag tror absolut inte att den skulle kunna ha tagit sig förbi knogen av sig själv, men man blir ju ändå orolig när man är så väldigt rädd om någonting.


Hursomhelst var det en skön dag i solen. Vi låg mest och latade oss, solade, snackade och läste. Det var länge sedan sist jag kände att jag hann med att slappna av någonting på en söndag. Lite irriterande var det att hela tiden ha i bakhuvudet att jag måste hinna till tåget på eftermiddagen, men jag lyckades ändå slappna av riktigt bra.


Nu sitter jag på hotellrummet på den sista ort jag ska jobba från innan jag ska få bo hemma i Göteborg i mer än en månad. Helt otroligt vad skönt det ska bli! Undrar om jag kommer att trivas bra hemma, eller om jag kommer att må dålig för att jag borde städa och sånt. Städa har jag ju sluppit göra ganska länge nu. Jag ska få sova med Totte varje natt i alla fall. Det ska bli underbart!

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards