Alla inlägg under juni 2010

Av Erica - 21 juni 2010 19:15


Jag har precis börjat läsa Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva av Ann Heberlein. Den handlar om Ann som ständigt söker upp psykakuten för sin ångest. På sida 22 stod det något som får mig att tro att hon skulle förstå mig om hon läste mitt blogginlägg ”Jag ska dö.” som jag skrev för någon vecka sedan.


Det var något om att undra vad alla andra vet som gör att de inte får ångest. Eller om det är något som alla andra har fått slippa veta, men man själv inte kan glömma nu när man vet om det. Precis så känns det för mig ibland.


Den extremt stora skillnaden mellan mig och Ann är att jag ju visst vill leva. Jag vill absolut inte dö, utan jag vill superjättegärna leva. Det är ju just det som gör att jag får panikångest när jag inser att jag ska dö. Jag har aldrig känt som Ann att jag vill komma bort från livet. Det känns ju positivt i alla fall.

Av Erica - 21 juni 2010 18:43



De här söta figurerna kunde jag bara inte låta bli att köpa, med tanke på att jag är galen i både PEZ dispensers och Hello Kitty. Vad kan bli bättre än en Hello Kitty PEZ dispenser? Jo, två.


Jag är helt säker på att kassörskan trodde att jag köpte dessa till mina två barn. Men jag har ju inga barn. Den ena är till mig och den andra är till Totte. Varsågod, Totte! Gissa vilken som är din!

Av Erica - 20 juni 2010 18:29


Nu när helgen närmar sig sitt slut känner jag mig ganska utvilad och redo för en ny vecka. Jag tror att den här helgen har varit så skön mest för att Totte jag har struntat i att göra allt som vi egentligen borde ha gjort. Vi har inte gått igenom veckans post, inte tvättat kläder och inte handlat. Vi har helt enkelt inte gjort något av de tråkiga saker som brukar vara det enda jag hinner med att göra den enda dag i veckan jag är hemma. Skönt nu, men inte hållbart i längden!


En annan anledning till att helgen har gett mig tillfälle att ladda om batterierna, är att jag har varit ensam hemma i flera timmar, för första gången på hur länge som helst känns det som. Totte jobbar dagtid var fjärde söndag. Så de flesta helger får jag ingen tid för mig själv. Dessutom tror jag att han var sjuk sist han skulle jobba söndag, så det är ännu mer än fyra veckor sedan jag var ensam hemma sist. Jag älskar Totte och vill egentligen vara med honom så mycket som möjligt när jag äntligen är hemma, men i helgen märkte jag hur mycket jag har saknat att var ensam hemma också.


Att bara vara ensam har jag tröttnat på för länge sedan. Det har jag varit varje kväll den här veckan och många andra veckor. Men att vara ensam hemma är något speciellt. Jag kan se mig omkring och välja bland alla saker jag äger, och göra precis vad jag vill. Jag kan sitta i min egen soffa med min egen dator i knäet, och använda vilket USB-minne jag vill för att säkerhetskopiera saker. Jag kan välja att måla naglarna med vilken färg jag vill, av precis alla nagellack jag äger. Vem som vill av alla gosedjuren kan komma och sätta sig i soffan bredvid mig och titta på TV tillsammans, och TV:n har precis de kanaler jag vet att den har, på precis de knappar jag vet att de ligger.


Den största skillnaden med att vara hemma utan Totte är att jag också kan laga vilken mat jag vill, till och med någonting med champinjoner. Sedan kan jag städa lite, och plocka undan saker, utan att Totte sitter vid datorn och får dåligt samvete. Jag kan snygga till hemma utan att bli irriterad på Totte för att han inte hjälper till, för han är på jobbet, så han kan inte hjälpa till. Jag kan gå på en liten promenad i det välbekanta området, precis när jag känner för det, utan att behöva vänta på Totte för att han ska kunna följa med.


Det bästa som finns är att få vara med Totte, men det behövs egentid också ibland. Så den här helgen har jag ägnat mig åt lyx på högsta nivå; att få vara ensam hemma i sitt eget hem. Tänk vad lite det krävs för att göra mig glad ibland!

Av Erica - 20 juni 2010 18:19


Att mycket skiljer bröllopet mellan kronprinsessan Victoria och numera prins Daniel från bröllopet då jag själv ska ingå äktenskap med Totte är inte förvånande. Självklart kommer vårt bröllop inte att bli lika pampigt och storslaget som deras. Men jag vill inte påstå att jag endast är avundsjuk. Jag vill nog snarare säga att det var lika mycket jag är glad att slippa som jag skulle vilja ha.


Jag vet inte hur många gånger Totte och jag klagade på den fula brudbuketten. Vi kan för våra liv inte förstå varför det skulle hänga ner några blommor dinglandes i sina skaft. Nog för att jag kan tänka mig att ha en droppformad bukett, men då ska den ju vara bunden så att den är en sammanhängande bukett hela vägen ner.


Kyrkan var stor och fylld med många gäster. Det är jag lite avundsjuk på. Den lilla kyrka vi har valt är mysig och passar bättre när man bara känner max 100 personer som man kan bjuda. Men det skulle kännas roligt om platsen där framme där brudparet står var så stort och rymligt som i Storkyrkan.


Klänningen var blank och tjusig, riktigt fin. Precis en sådan klänning vill jag absolut inte ha. Jag vill inte se blank och vacker ut. Jag vill se snygg och cool ut. Släpet var fint där det bredde ut sig bakom henne i storkyrkan, fem meter långt. Just ett sådant släp skulle se störtlöjligt ut i den lilla kyrka Totte och jag ska gifta oss i, om det överhuvudtaget ryms i den kyrkan. Dessutom verkade det extremt jobbigt att gå omkring och ha ett släp så långt att man inte ens kan sitta ner utan att ha en extra stol där man kan lägga släpet.


Middagen såg god ut och borden var underbart dekorerade. Jag skulle också vilja ha hur mycket pengar som helst att använda till bordsdekorationer och mat. De stora rosa blomsterarrangemangen på väggarna var också hur fina som helst, även om jag inte kunde låta bli att tänka på hur synd det är att använda så många blommor till något som bara varar några timmar, och sedan kommer blommorna att dö.


Etiketten ska det dock bli skönt att slippa. Det var bara de som ”ska” hålla tal som höll tal. Både Olle Westling och prins Daniel hade faktiskt små skämt med i sina tal, så att gästerna skrattade, men annars var talen ganska korrekta också. Det var inga spex, lekar eller uppdrag åt brudparet under middagen. Jag vet förstås inte hur det kommer att bli på vårt bröllop, men jag hoppas att alla våra gäster i alla fall ska känna sig fullt tillåtna att hitta på roliga saker om de vill.


För övrigt gillade vi Romeo och Julia kören som studsade omkring och sjöng bland gästerna, men vi hatade tårtan som var både ful och ologiskt uppbyggd. Jag är glad att Totte och jag tyckte så lika om många detaljer när vi tittade på bröllopet. Det bådar gott inför när vi själva ska bestämma oss för detaljer på vårt bröllop. Som det ser ut nu kommer vi inte att bli osams alls. Toppen!


Av Erica - 19 juni 2010 18:00


Byggandet av vår lägenhet går framåt. Nu har de byggt upp några innerväggar på vårt våningsplan. Det är lite svårt att få en uppfattning om vilka väggar det egentligen är de har byggt, men en av väggarna kanske är vår. Vi tycker inte att det stämmer riktigt med dörrhålen, men det visar väl sig till slut.


Trädet som tidigare inte har skymt sikten nämnvärt för mig när jag tar det ena kortet, har nu börjat grönska så mycket att man inte alls ser vår lägenhet längre. Men man ser i alla fall att det är ett hus som håller på att byggas, så jag står fast vid den här vinkeln och hoppas på mer spännande foton till vintern.



Av Erica - 19 juni 2010 11:03


Av någon konstig anledning så känner jag mig väldigt snygg idag. Det kan ha någonting att göra med mina nya Dermalogica-produkter, som jag hämtade ut från Posten igår. Det är en ögonkräm och en ansiktstvätt som Dermalogica-tjejen rekommenderade mig när jag var och gjorde Facemapping. Sedan köpte jag en ansiktsvatten också för att den var slut. Det riktigt kändes hur mitt ansikte förvandlades från en morgontrött katastrof till en ung kvinna, redo för världen, när jag använde produkterna imorse.


Sedan skadar det ju inte att jag målade naglarna både på fingrarna och på tårna igår kväll. Man kan verkligen säga att jag är snygg ända ut i fingerspetsarna idag. Dessutom har jag inte haft med mig pennvässaren till min kajalpenna i veckan, så det blev en extra snygg kajalrand nu också, när jag hade vässat den. Allt gör mig helt enkelt snyggare idag. Nu ska jag bara njuta av dagen!

Av Erica - 17 juni 2010 08:08


Det verkar som att hotellet jag bor på läser min blogg, för jag har inte fått några fler schampoflaskor sedan jag skrev hur onödigt det var. Eller så insåg de det själva när de såg den lilla samlingen ligga och trängas med schampot jag haft med mig, på hyllan i duschen.


Tvålen ville de inte låta mig ha kvar för att se om den skulle räcka hela veckan, så den hade de slängt och lagt dit en ny, i oöppnad förpackning. Det var ju verkligen onödigt. Tvålen var ju inte slut. Visst är det snällt att man får en ny tvål, så att man har möjlighet att byta om man vill, men att slänga den gamla tvålen åt mig, när jag egentligen vill fortsätta använda den, är dumt.


Egentligen uppskattar jag deras försök att göra mig glad och nöjd, men jag blir lite trött på att resultatet blir tvärtom vad jag vill. På det sättet är det jobbigt att ha någon annan som städar åt en. När man gör det själv blir det som man vill ha det. Nu blir det inte alltid det.


Visst är det snyggt med en bäddad säng, men ibland önskar jag att den hade varit som jag lämnade den, så att jag bara kunde mysa mig ner, utan att behöva flytta bort tunga överkast. Och visst är det trevligt med nya handdukar, men framförallt la jag den på golvet för att den torkar fortare där än om man hänger upp den (golvvärme). Så jag uppskattar städarens service, men jag kan inte påstå att det nödvändigtvis alltid blir så som jag skulle välja att ha det om jag fick välja helt själv.

Av Erica - 16 juni 2010 07:49



På det hotell jag bor nu verkar man få nytt schampo och ny tvål varje dag, oavsett om man har öppnat den gamla förpackningen eller inte. Hittills har jag skrapat ihop en liten samling på tre schampoflaskor i och med att jag kom hit i förrgår.


Det är ju snällt att man får nytt schampo varje dag om man skulle behöva det, men jag har med mig eget schampo som jag har ställt fram i duschen, så jag tycker att det är onödigt att de ställer fram schampo åt mig varje dag. Vad gäller tvålen så är jag helt övertygad om att den jag fick i förrgår kommer att räcka hela veckan, ändå får jag en ny varje dag. Slöseri!

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards