Alla inlägg den 15 augusti 2010

Av Erica - 15 augusti 2010 00:49



Detta är något så ovanligt som en känguruhamburgare. Den var riktigt god. Smakade ungefär som en vanlig hamburgare. Jag är glad att jag vågade smaka på australiensarnas inslag på Kulturkalaset!

Av Erica - 15 augusti 2010 00:41


Vi kommer nog inte att få vårt absoluta drömkök i den nya lägenheten, men det kommer att bli riktigt snyggt. Hon på Myresjökök trodde att det skulle kännas trångt i vårt vardagsrum/kök om vi hade en köksö, så vi lägger de planerna på is tills vi har flyttat in och sett hur det känns. Köksö var ändå inget man kunde beställa som tillval så vi måste ändå flytta in innan vi kan beställa en sådan.


De val vi kunde göra i köket var framförallt luckor, handtag, inbyggda vitvaror, underlimmad diskho, bänkskiva, kakel och karusell i hörnskåp. Det mesta var vi överens om, jag och Totte, men två saker kompromissade vi med. Jag fick bänkskivan jag ville ha och han fick handtagen han ville ha. Fast det känns inte som att jag kommer att tänka på att vi var oense. När vi väl flyttar in kommer jag bara att tycka att köket är skitsnyggt.


Mest nöjd är jag med luckorna som är vita och högblanka, så de skiner lika blankt som ett kylskåp eller en whiteboard. Sedan är jag riktigt nöjd med att vi ska ha svarta vitvaror. Fast diskmaskinen är inbyggd så den ser ut som en vanlig vit lucka. Men jag är lite orolig också för det är många som har sagt att det finns nackdelar med svarta vitvaror, så vi får väl se vad jag tycker. Men en sak vet jag och det är att om vi inte hade provat svarta vitvaror utan bara valt vita för att det är enklast, så hade vi garanterat ångrat oss och undrat hur det skulle ha varit med svarta.


När vi gjorde våra val så tänkte vi nästan ingenting alls på pengar. Nu när vi har den unika chansen att välja helt själva hur vi vill ha det från början så är det ju inte läge att spara in på något. Det är viktigare att vi får som vi vill ha det. Dessutom är kostnaden för tillvalen bara en spottloska i havet ändå, om man tänker på vad hela lägenheten kostar. Det löser sig på ett eller annat sätt. När bröllopet väl är betalt så kommer vi väl att tycka att vi har massor av pengar över varje månad bara för att vi är så vana vid att spara så mycket.

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards