Alla inlägg den 7 september 2010

Av Erica - 7 september 2010 10:16


Klockan 9.00 skulle jag presentera en sak för personerna som sitter i rummet precis invid ”mitt” rum. Jag har fått ett riktigt bra rum som kontor på den här orten den här veckan. Det är egentligen ett mindre konferensrum, men för mig som har så extremt mycket papper och häften och pärmar, så är det alldeles lagom att ha som kontor. Inte alls för stort. Igår använde jag alla fyra borden samtidigt. Jag har datorn på ett bord, pärmarna på ett, diverse papper i strategiska högar på ett tredje bord och satt och jobbade med en del papper vid det fjärde bordet.


När klockan började närma sig 9.00 var jag fullständigt beredd att gå in till rummet bredvid, men jag ville inte gå in för tidigt, för jag är helt värdelös på att kallprata. Alltså ville jag inte gå in förrän det var dags att dra igång. Det tar dessutom bara en sekund att gå till rummet bredvid, så jag behöver ju inte gå i förväg för att vara säker på att hinna i tid. Så jag tittade på klockan och stötte på ett problem.


Problemet var att mitt armbandsur och klockan på datorn gick hela fyra minuter olika. För säkerhets skull tittade jag på mobilen för att se vilken klocka som gick rätt, men den gick inte som någon av de andra, utan däremellan. Min jobbmobil skulle få avgöra det hela, men tror ni inte att den gjorde anspråk på den sista lediga minuten mellan armbandsuret och datorn.


Klockan var alltså 8.56, 8.57, 8.58 och 8.59 samtidigt, när jag satt och funderade på vilken klocka jag skulle gå efter för att avgöra att klockan var 9.00 Jag vågade inte vänta på den sista, så jag gissade på en av de i mitten. Men när jag kom in i rummet bredvid visade klockan på väggen där inne att den var två minuter i nio i alla fall. Den klockan gick alltså ännu en minut annorlunda än alla mina klockor. Typiskt!

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards