Alla inlägg den 7 november 2010

Av Erica - 7 november 2010 23:54


Att plugga grekiska är så fruktansvärt roligt när man väl är igång. Det värsta är att jag inte har haft tid att sätta igång den senaste veckan och knappt veckan innan det heller. Nu när jag tvingade mig att sätta mig ner med läxan som skulle lämnas in idag kom jag på hur otroligt roligt det var, igen. Jag ville fortsätta plugga när jag var klar med läxan, men det har jag verkligen inte tid med, utan jag måste sova nu.


Det är ofta saker är väldigt roliga när man väl kommer igång, när man har avsatt tid åt dem och inte känner att det är något annat som måste göras. Ifall jag alltid bara gjorde vad jag kände för just för stunden, så skulle jag förmodligen bara göra en och samma sak resten av livet. Det jag valde att göra först (plugga grekiska, diska, blogga, kolla TV-serier med Totte, tillverka inbjudningskort till bröllopet eller vad som helst) skulle jag fortsätta med att göra i all oändlighet om jag bara lyssnade till min egen vilja.


Tyvärr, eller kanske som tur är, så har jag ett intellekt som säger åt mig att jag måste göra andra saker också. På det sättet sprids tiden ut mellan de olika sysselsättningarna så att jag faktiskt får lite gjort av varje. Men oftast är det roligast (och blir bäst resultat) när jag får ägna mig åt en sak åtminstone i några timmar, innan jag går vidare till nästa sak. Förra veckan var en riktig jobbvecka, men också en bröllopsplaneringsvecka. Hoppas att den här veckan blir en grekiskavecka!

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards