Alla inlägg den 23 november 2010

Av Erica - 23 november 2010 21:48


När mitt gymkort som var ett årskort gick ut i somras köpte jag inget nytt. Jag hade varit borta och jobbat så mycket att jag nästa inte hade hunnit använda det ändå. Dessutom är löpning min favoritträning nu för tiden, och det kan man göra utomhus, så det finns ingen anledning att stänga in sig på ett gym.


Bortåt hösten saknade jag ändå gymmet och framförallt yogapassen, så när Totte föreslog att jag skulle följa med på spinning så köpte jag ett 10-kort och följde med. ”Någon vecka här och där är jag ju i Göteborg” tänkte jag ”så till slut så är nog de 10 gångerna slut.


Men icke! Jag gick på ett yogapass också, men de övriga 8 gångerna har jag kvar. Jag har inte satt min fot i Göteborg annat än på helger och då vill jag inte spendera den lilla tid jag har med Totte mellan uppackning och ompackning med att vara på gymmet. I och för sig har jag sprungit utomhus några helger, men det är inte lika meckigt som att gå på gym. Speciellt när jag bara köpte ett 10-kort till gruppträningen. Jag har ju ingen koll på när gruppträningarna är.


Fram tills förra veckan gick det trots allt fortfarande bra att träna genom att springa utomhus. Men så plötsligt kom snön och lade sitt elaka täcke över gångbanorna och elljusspåren. Jag visste varken ut eller in och trodde att det var kört. Men så kom jag på en bra idé.


Nu har jag helt enkelt köpt ett 10-kort på gymmet en bit från där mina föräldrar bor också. Så då kan jag träna även när jag jobbar i Uppsala, fast det är snö ute. Det känns jätteknäppt att köpa gymkort på ett gym som ligger 45 mil från sitt hem! Men är man mer borta än hemma så är det väl inte så fel ändå.


Jag har redan börjat använda det genom att springa på löparband en halvtimme idag. När jag har använt det en gång till så har jag redan gått om användningen på 10-kortet i Göteborg. Det är ju helt absurt egentligen! Nu kvarstår bara problemet med träningen när jag jobbar på andra orter än Uppsala och Gävle. Men det blir ett senare problem. Jag är glad att jag har löst träningen i Uppsala.

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards