Alla inlägg den 12 januari 2011

Av Erica - 12 januari 2011 23:34


Jag funderar på att sluta med datorer. De är så himla tidskrävande. Ibland tar det ju längre tid att installera ett program och lära sig hur det fungerar, än tiden man faktiskt använder skiten sedan. Datorer är underbara när man får göra bara precis det man vill, men jag börjar tvivla på att det är värt all den tid man lägger på att sitta framför datorn och bara förbereda, ändra inställningar och säkerhetskopiera. Suck!

Av Erica - 12 januari 2011 11:54


I natt lyckades jag sova. Hela sju timmar faktiskt. Fast jag vaknade 02:36 och tittade på klockan, så lite oroligt sov jag. Men det otroliga var att jag somnade inom en halvtimme från att jag lade mig i sängen. Det är ju att somna när jag går och lägger mig som brukar vara det svåra. Men nu slog jag bara på TV:n, lade huvudet på kudden och somnade så fort det blev reklam.


Det var nog många saker som bidrog till att jag kunde somna i natt, men jag tror att det faktum att jag inte försökte somna var en av de viktigaste sakerna. Jag vet ju hur det brukar vara, så jag struntade i att försöka sova och lade mig bara och tittade på TV istället. Att jag somnade under reklamen var nog mest för att jag hade tänkt titta vidare på programmet.


En annan stor anledning till att jag lyckades somna var nog att jag inte hade pratat i telefon med Totte jättelänge om något som engagerar mig jättemycket, precis innan jag skulle sova. Ofta är jag så uppspelt när vi lägger på att jag inte kan sova av den anledningen. Jag kanske ligger och tänker vidare på något vi har planerat inför bröllopet, eller funderar på varför inte Totte tycker att det är lika viktigt som jag tycker att utföra någon vardagssyssla som han just har berättat för mig att han har struntat i.


Egentligen brukar det vara när jag precis har pratat med Totte som jag känner att jag har som mest energi att göra saker. Jag känner för att genast skriva en lång lista på bordsdekorationer som ska införskaffas till bröllopet, eller att genast gå upp och ta tag i den där disken som Totte struntade i. Ofta har jag som mest lust och även energi att träna precis när jag har gått och lagt mig och pratat med Totte. Även om vi inte uttryckligen har pratat om vikt så är det alltid när jag pratar med Totte som jag som mest vill vara frisk och snygg. Med all denna energi, både i hjärnan och i kroppen, är det svårt att tvinga sig själv att sova.


Att jag var fruktansvärt trött hela eftermiddagen spelade nog inte så jättestor roll i att jag kunde sova. Jag brukar ofta vara trött innan jag går och lägger mig, men kan ändå inte sova sedan. Det är väl för att jag blir pigg av att tvätta ansiktet och prata med Totte, som jag alltid gör precis innan jag lägger mig. Men det är klart att det spelade lite roll. Om jag hade varit superpigg hade jag nog inte kunnat sova hur sövande saker jag än tog mig för innan jag lade mig. Fast jag tror ändå att till exempel temperaturen i rummet hade mer betydelse. Jag hade sänkt värmen på elementet. På dagen var det för kallt och jag frös. Men så fort jag hade lagt mig i sängen och börjat generera värme under täcket blev det alldeles lagom. Annars brukar jag ha mysigt varmt på dagen, och sedan börja svettas under täcket efter tio minuter på kvällen, och då är det för sent att sänka elementet för att somna i tid.


En bra följd av att jag lyckades sova i natt var att jag lyckades hålla mig vaken på tåget till jobbet i morse. Det kändes inte alls som att jag ville sova. Så jag läste Kalimeras öluffarguide istället. Den är jättebra om man ska öluffa i Grekland för första gången, vilket jag och Totte ska göra på vår smekmånad i sommar. Om jag har tur känner jag inte för att somna på tåget på väg hem från jobbet i eftermiddag heller. Det vore bra, för då kan jag jobba på tåget och kanske till och med känna för att gå till ICA på vägen hem, inte bara tvinga dit mig för att jag måste.

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards