Alla inlägg den 21 februari 2011

Av Erica - 21 februari 2011 14:30


Ett väldigt trevligt jobbsamtal väntade i min telefonsvarare idag, när jag kom tillbaka från semestern. En som är chef för en avdelning på huvudkontoret hade ringt mig och ville att jag skulle jobba under honom. Fler juridiska arbetsuppgifter, färre resor och mer struktur, kommer det att bli. Det passar mig perfekt! Dessutom är min nya chef troligen en av de bästa cheferna på hela företaget jag jobbar på.


Om tre veckor börjar jag flyttas över till mina nya arbetsuppgifter. Inom en månad kan jag alltså kanske, möjligen, förhoppningsvis få sova i min egen säng även vissa vardagar! Det ser jag fram emot jättemycket, men jag ser lika mycket fram emot mina nya utmaningar. Jag vet inte ens exakt vad det är jag ska jobba med, men jag är inte alls nervös. Det känns som att det enda jag vet är att jag kommer att klara av det. Och jag kan inte tänka mig att det skulle kunna vara mer frustrerande, slitigt och förvirrande som det jag jobbar med nu.


Bara det faktum att jag kommer att veta vem min chef är, bådar ju gott. Så fort jag får möjlighet ska jag begära semester för min smekmånad i sommar. Semester är ju en sådan sak som jag inte har haft en aning om vem jag ska berätta för att jag tänker ta annars. Nu kan jag säga det till min chef. Det verkar inte ens helt omöjligt att man kan få ha utvecklingssamtal med honom. Han nämnde till och med högre lön, alldeles på eget bevåg, även om det han sa om den var att vi tar det samtalet i nästa steg. Först gör vi själva överflytten.


Man kan tycka att det borde vara skrämmande att inte veta vad man ska göra i sin nya roll. Jag vet inte ens vad jag kommer att ha för befattning. Men av någon anledning har jag världens största självförtroende. Jag vet vad jag inte är expert på, och jag vet att jag inte behöver skämmas för att be om hjälp med dessa saker. I övrigt vet jag att jag är riktigt bra på vad jag gör, så det finns ingen anledning att vara orolig. Sist med inte minst vet jag att min nya chef är väldigt mån om mig, så jag behöver inte försöka vara någon annan än jag är för att han ska tycka om mig. Jag har helt enkelt gått in i ett nytt, spännande, hittills okänt äventyr på jobbet och jag är inte ett dugg nervös.

Av Erica - 21 februari 2011 08:45


Förhoppningsvis är det här sista veckan from hell. Efter att inbjudningskorten är tillverkade och klara kommer inte bröllopsfixandet vara lika intensivt längre. Och förhoppningsvis lyckas jag sprida ut alla resterande stora projekt över längre tid (utan en Gran Canaria resa i mitten). Men nu är det en helvetesvecka kvar och då gäller det att prioritera rätt så att man inte blir besviken på att man inte hinner med allt annat.


Prio 1: Inbjudningskorten!!!


Prio 2: Bröllopshemsidan!!


Prio 3: Grekiskaläxan!


Prio 4: Stegen


För övrigt ska jag jobba, äta och sova så absolut minimum det är möjligt, utan att må dåligt. Om inbjudningskorten fortfarande inte är skickade när den här veckan är slut, så vet jag inte vad jag ska ta mig till. Förmodligen fortsätta ha dem som prio 1. Det är bara att bita ihop tills de är klara. Jag är trots allt sjukt stolt över dem och älskar varje sekund jag sitter och tillverkar dem. Det enda jag inte gillar är att inte ha tid med dem.

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards