Alla inlägg den 26 maj 2011

Av Erica - 26 maj 2011 11:00


Det är helt omöjligt att koncentrera sig på jobbet, de här sista veckorna innan bröllopet. Helst vill jag ju bara gå hem och klippa sidenband, men även om jag inte gör det så är det jättesvårt att verkligen jobba. Om jag tvingar mig själv att inte tänka på bröllop, så sitter jag och inte tänker alls istället för att jobba.


Korta arbetsuppgifter som bara ska redas ut kort och genomföras, kan gå bra. Jag lyckades nyss boka in mig på hotellet till nästa gång jag ska till Falun till exempel. Det är bra att jag klarar av sådant, för det måste ju bli gjort, och gjort i tid.


Fria uppgifter som kräver egen tankeförmåga går mycket trögare. Jag har försökt skriva en text i flera dagar nu, utan att komma någon vart. Jag vet vad texten ska förmedla och jag är i vanliga fall väldigt bra på formuleringar, men nu kan jag inte ens läsa igenom en enda mening utan att glömma bort vad den betyder innan jag har läst klart. Då går det inte så bra.


Jag har aldrig varit såhär dålig på jobbet. Om jag har haft dagar då jag har tänkt mycket på privata saker förut, så har jag i alla fall klarat av att jobba snabbare nästa dag, eller ta en helnatt och jobba klart. Nu är min hjärna upptagen med bröllopstankar både dag och natt, flera veckor i sträck. Jag förstår inte hur jag ska hinna bli klar med dessa texter tills på onsdag, som det är sagt!

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards