Alla inlägg den 8 juni 2011

Av Erica - 8 juni 2011 11:35


Vädret gör mig illamående just nu. Ena dagen ska det regna den 11 juni, andra dagen ska det vara strålande solsken, och ibland är det uppehåll fast molnigt. Man undrar ju vad det är för vits med 10 dygns-prognoser när de ändrar sig helt och hållet flera gånger innan dagen väl kommer.


Hur gärna jag än vill så kan jag inte påverka vädret. ”Det finns inget dåligt väder; det finns bara dåliga kläder.” brukar det ju heta. Då kan jag säga att sämre kläder än en svindyr, vit brudklänning som släpar i marken, kan man nog inte ha en regnig dag. Trots det tänker jag inte ha andra kläder, utan hoppas istället på att vädret ska passa klänningen.


Det stör mig att det inte hjälper att förbereda, planera eller fixa. Vädret kommer bli som det blir ändå. Det positiva är att vi får använda vårt fina, vita paraply med spets om det regnar. Men jag mår fortfarande illa av att inte veta hur det blir. Imorgon när jag kollar prognosen så kan det ju vara tillbaka på solsken.

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards